افزایش ۵ برابری اعتبارات و عوارض ارزش افزوده در شهرهای استان اصفهان

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان گفت: ۳۲ همت صرف اجرای پروژه‌های عمرانی در ۱۱۴ شهر استان و با افزایش پنج برابری اعتبارات و عوارض ارزش افزوده حدود ۲۰ همت بین شهرهای استان توزیع شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدمهدی فردوسی در حاشیه بازدید از سیزدهمین نمایشگاه جامع مدیریت شهری و هفتمین نمایشگاه تخصصی حمل‌ونقل عمومی و ترانزیت اصفهان با حضور در غرفه خبرگزاری ایمنا اظهار کرد: از ویژگی‌های مهم و شاخص این نمایشگاه می‌توان به حضور شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاه‌ها اشاره کرد.

وی افزود: این نمایشگاه برای شهرداری‌های استان اصفهان مجموعه ارزشمندی از تجربیات و دانش حرفه‌ای است و امیدواریم کارشناسان حوزه آتش‌نشانی، معاونان خدمات شهری، مدیران سازمان‌های حوزه‌های مختلف همچون پسماند، فضای سبز، زیباسازی و فاوا که در کنار شهر اصفهان ۱۱۴ شهر این استان را تشکیل می‌دهند در این نمایشگاه حضور پیدا کنند.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان تصریح کرد: ۱۱۴ شهر در استان اصفهان وجود دارد که این شهرها با عضویت ۵۹۹ نفر در شوراهای اسلامی اداره می‌شوند.

فردوسی ادامه داد: استان اصفهان از ۱۱۴ شهر غیر از کلان‌شهر اصفهان دارای سه شهر کاشان، خمینی‌شهر و نجف‌آباد با جمعیت بالای ۲۰۰ هزار نفر بوده و از مجموع ۱۱۴ شهر، ۱۱۲ شهر دارای جمعیت بالای ۵۰ هزار نفر است و ۱۰۲ شهر، جمعیت زیر ۵۰ هزار نفر دارد که به نسبت این تعداد جمعیتی که در خود جای داده‌اند، از آن‌ها حمایت متفاوتی می‌شود.

وی با بیان اینکه طی سه سال گذشته و در دولت سیزدهم اتفاقات خوبی ازجمله رشد سه برابری واگذاری ماشین‌آلات به شهرداری‌های استان اصفهان رقم خورده است، گفت: ۶۵۰ دستگاه ماشین‌آلات عمرانی، خدمات شهری و حمل‌ونقلی به‌صورت رایگان یا با یارانه‌ای بسیار بالا به شهرداری‌های استان واگذار شده است.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان گفت: افزایش پنج برابری اعتبارات و عوارض ارزش افزوده در سطح استان اتفاق افتاده که حدود ۲۰ همت بین شهرهای استان توزیع شده است.

فردوسی خاطرنشان کرد: در مجموع از بودجه شهرداری‌های استان طی سه سال گذشته، ۳۲ همت صرف اجرای پروژه‌های عمرانی در ۱۱۴ شهر استان شده و۳۳ شهر استان ارتقای درجه گرفته است، همچنین این شهرداری‌ها ۶۰ هزار تن قیر یارانه‌ای به صورت رایگان دریافت کردند.

وی اضافه کرد: شهرداری‌ها به دلایل تنوع خدماتی که ارائه می‌دهند، موجب شده است تا این حمایت‌ها کافی نباشد و باید بیش از گذشته از آن‌ها حمایت شود، البته شهرداری‌ها خودگردان هستند و می‌توان گفت علاوه‌بر این حمایت‌ها درآمدهای شهرداری‌ها می‌تواند به توسعه پایدار آن‌ها کمک کند.

کد خبر 779220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.