خرید تضمینی گندم در کردستان به حدود یک میلیون تُن رسید

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان گفت: از ابتدای زمان برداشت گندم در استان کردستان تاکنون ۹۸۸ هزار و ۲۲۹ تُن گندم از کشاورزان استان خریداری شده است.

جمال صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کردستان اظهار کرد: برداشت و خرید تضمینی گندم در استان از چهارم تیرماه سال جاری در استان آغاز شده که تاکنون ۹۸۸ هزار و ۲۲۹ تُن گندم از گندم‌کاران کردستانی خرید تضمینی شده است.

وی با اشاره به اینکه از این میزان ۹۷۲ هزار و ۷۹۴ تُن در سامانه ثبت شده است، افزود: میانگین میزان خرید روزانه در استان ۱۹ هزار و ۹۷۵ تُن بوده است.

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان خاطرنشان کرد: شهرستان‌های بیجار با ۲۵۳ هزار و ۸۱۰ تن، قروه با ۱۶۹ هزار و ۷۰۸ تن، دهگلان با ۱۶۹ هزار و ۲۳۰ تن و دیواندره با ۱۵۷ هزار و ۱۷۷ تن بیشترین میزان خرید را تاکنون در استان داشته‌اند.

صالحی ادامه داد: شهرستان‌های سقز نیز با ۱۵۳ هزار و ۲۸۱ تُن، کامیاران با ۴۷ هزار و ۲۶۹ تُن و سنندج با ۲۴ هزار و ۷۰ تن در رده‌های بعدی قرار دارند و شهرستان‌های بانه، مریوان و سروآباد کمترین میزان را در استان داشته‌اند.

وی گفت: تاکنون ۲۳۶ هزار تن گندم مازاد بر نیاز مصرف استان به ۹ استان کشور شامل شامل تهران، البرز، اصفهان، قم، مازندران، گیلان، یزد، بوشهر ارسال شده که از این میزان ۲۰ هزار تُن به صورت ریلی و ۲۱۶ تن هم از طریق زمینی حمل شده است.

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان تصریح کرد: خرید تضمینی گندم در کردستان تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳ درصد افزایش داشته و ۸۲ درصد از پیش‌بینی صورت گرفته نیز به تحقق پیوسته است.

کد خبر 779213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.