۱۵ هزار کودک هرمزگانی با تزریق واکسن «پنوموکوک» و «روتاویروس» ایمن شدند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: ۱۵ هزار و ۶۶۱ کودک هرمزگانی از بهمن سال گذشته تاکنون با تزریق واکسن‌های پنوموکوک و روتاویروس علیه بیماری‌ها ایمن شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از هرمزگان و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، غلامعلی جاودان با بیان اینکه ۱۵ هزار و ۶۶۱ کودک هرمزگانی از بهمن سال گذشته تاکنون با تزریق واکسن‌های پنوموکوک و روتاویروس علیه بیماری‌ها ایمن شدند، اظهار کرد: در بازه زمانی یادشده تاکنون تعداد هشت هزار و ۲۰۴ واکسن پنوموکوک و هفت هزار و ۴۵۷ واکسن روتاویروس به کودکان این استان تزریق شده است.

وی بیان کرد: تزریق واکسن پنوموکوک از سال گذشته در شهرستان بندرخمیر آغاز شد و سایر شهرستان‌های استان از اردیبهشت سال‌جاری به همراه واکسن روتاویروس این برنامه را برای کودکان زیر دو سال شروع کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: واکسن پنوموکوک در سنین دو، چهار و ۱۲ ماهگی برای پیشگیری و مقابله با بیماری‌های ناشی از باکتری پنوموکوک تزریق می‌شود که از بیماری‌های عفونی همچون مننژیت، ذات‌الریه، عفونت گوش میانی و عفونت منتشر خونی جلوگیری می‌کند.

جاودان یادآور شد: بررسی‌های انجام شده در هرمزگان نشان می‌دهد که درصد زیادی از بیماری‌های اسهالی شایع در کودکان زیر دو سال ناشی از روتاویروس است که با پیگیری‌های انجام گرفته برای پیشگیری از این بیماری، واکسن آن نیز فقط در استان‌های هرمزگان و بوشهر در سنین دو، چهار و ۱۲ ماهگی به کودکان به صورت خوراکی خورانده می‌شود.

کد خبر 779149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.