سبک زندگی عشایر دیجیتال چگونه است؟

روز عشایر دیجیتال هر سال در هشتم آگوست و به‌منظور تجلیل از سبک زندگی و برتری‌های کسانی برگزار می‌شود که همه نقاط دنیا را به‌عنوان دفتر کار خود می‌بینند و خود را به محیط‌های کاری ثابت و کوچک محدود نمی‌کنند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، امروزه بسیاری از افراد از محیط‌های ثابت و فرهنگ‌های کاری نامنعطف ناامید شده‌اند و به دنبال راه‌هایی هستند تا در عین حال که برای حفظ معیشت خود تلاش می‌کنند، بتوانند بهترین تجربه‌های جهان را در زندگی خود رقم بزنند. روز عشایر دیجیتال روزی است که فرهنگ کار از راه دور را حمایت می‌کند و از کسانی که سبک زندگی عشایری دیجیتالی را انتخاب کرده‌اند، دعوت می‌کند تا مزایا و تجربیات متعدد خود را از ترکیب سفر و کار با دیگران به اشتراک بگذارند.

در حالی که بسیاری معتقدند که زندگی عشایری دیجیتال نوعی تعطیلات است، اما این‌گونه نیست و در واقع این سبک زندگی به توسعه مهارت‌های سازگاری کمک می‌کند و در عین حال که به فرد استقلال و آزادی عمل بیشتری می‌دهد، اما او را وادار می‌کند تا در سازگاری با محیط‌ها و روش‌های کاری جدید، مسئولیت‌پذیر باشد. کسانی که با این سبک زندگی می‌کنند باید الگوهای مشخصی برای کارایی و افزایش بهره‌وری خود تعیین کنند و همواره عواقب تعهد نداشتن به آن الگوها را در نظر داشته باشند.

سبک زندگی عشایر دیجیتال چگونه است؟

تاریخچه روز عشایر دیجیتال

روز عشایر دیجیتال توسط ناشران مجله Rootless Living در سال ۲۰۲۰ برای تجلیل از کارکنان از راه دور تعیین شد که برای تجربه هم‌زمان کار و زندگی به مکان‌های مختلف سفر می‌کنند. کار از راه دور یک سبک زندگی به نسبت جدید است که با افزایش تعداد مشاغل مبتنی‌بر بستر آنلاین و رواج استفاده از اینترنت در سراسر جهان تقویت شده است.

برای بسیاری از افراد، کار در محیط‌های ثابت همچون ساختمان‌های اداری می‌تواند راحتی، الهام و انرژی آن‌ها را به حدی تضعیف کند که نتوانند بهترین عملکرد خود را ارائه دهند و این محدودیت‌های مکانی مانعی برای رشد و پیشرفت آنان باشد. بیشتر افرادی که در شرایط کوچ‌نشینی دیجیتال کار می‌کنند، سفر را یکی از اصلی‌ترین فعالیت‌های مورد علاقه خود در زندگی می‌دانند و با انتخاب این سبک توانسته‌اند روند سفر و کار را با هم ترکیب کنند و از مزایای هر دو بهره ببرند.

سبک زندگی عشایری دیجیتال طی چند سال گذشته محبوبیت زیادی پیدا کرده است، برای مثال، تعداد عشایر دیجیتال در ایالات متحده آمریکا از ۴.۸ میلیون نفر در سال ۲۰۱۸ به ۱۵.۵ میلیون در سال ۲۰۲۱ رسیده و تقریباً سه برابر شده است. موضوع قابل‌توجه این است که این سبک زندگی فقط مختص کارکنان مستقل نیست و ۶۶ درصد از عشایر دیجیتال کارمندان سنتی هستند که پس از مدتی کار از راه دور را انتخاب کرده‌اند.

سبک زندگی عشایر دیجیتال چگونه است؟

مزایای زندگی به سبک عشایر دیجیتال

سفر عامل اساسی در سبک زندگی عشایر دیجیتال است و همین موضوع می‌تواند به کاهش هزینه‌های زندگی فرد کمک کند، زیرا هزینه‌های سنتی همچون رفت‌وآمد روزانه و اجاره مسکن حذف می‌شود. این امر به‌ویژه برای کسانی جذاب است که در شهرهایی با هزینه‌های زندگی بالا زندگی می‌کنند. بسیاری از عشایر دیجیتال با قطار و حتی ون‌های شخصی خود سفر می‌کنند و در اقامتگاه‌های مقرون‌به‌صرفه اقامت می‌گزینند.

این سبک زندگی افراد را در معرض ایده‌های بیشتر و محیط‌های جدید قرار می‌دهد و به آن‌ها کمک می‌کند تا شبکه‌های ارتباطی خود را با حضور در کنار افراد مختلف گسترش دهند. به عبارت دیگر، این تجربه به رشد فرد در زمینه پیشرفت شغلی و در بعد شخصی کمک می‌کند. بر اساس یک نظرسنجی معتبر که یک شرکت آمریکایی در سال ۲۰۲۱ انجام داد، ۵۵ درصد از کارفرمایان معتقدند که کار از راه دور بر میزان بهره‌وری تأثیر منفی نمی‌گذارد.

سبک زندگی عشایر دیجیتال چگونه است؟

عشایر دیجیتال چه شغلی دارند؟

یک عشایر دیجیتال می‌تواند هر کاری را انتخاب کند به‌شرطی که بتواند آن را به‌صورت آنلاین و از راه دور انجام دهد. بیشتر عشایر دیجیتال تمایل دارند به‌عنوان وبلاگ‌نویس، نویسنده، روزنامه‌نگار و بازاریاب کار کنند یا در بخش فناوری و اطلاعات فعالیت داشته باشند چراکه این مشاغل به دلیل نداشتن وابستگی به دفتر کار فیزیکی و ثابت، انعطاف بیشتری ارائه می‌دهند.

آیا عشایر دیجیتال نیاز به ویزا دارند؟

بعضی از کشورها همچون کشورهای اتحادیه اروپا، ویزای عشایری دیجیتالی خاصی را ارائه می‌دهند، اما در کشورهای دیگر، عشایر دیجیتال باید به قوانین مختلف ویزای کشورهای مقصد خود پایبند باشند. بسیاری از کشورها به عشایر دیجیتال اجازه می‌دهند با ویزای توریستی کار کنند، در حالی که برای کار در بعضی کشورها به ویزای کاری نیاز است.

سبک زندگی عشایر دیجیتال چگونه است؟

بهترین مکان‌ها برای عشایر دیجیتال

انتخاب مکان و مقصد سفر برای عشایر دیجیتال، علاوه‌بر سلیقه شخصی فرد، به خدمات و مزایای ارائه‌شده در آن کشور همچون هزینه زندگی، سرعت اینترنت، فضای کار اشتراکی و ویزا بستگی دارد، در ادامه چند مقصد برتر برای عشایر دیجیتال معرفی می‌شود.

سبک زندگی عشایر دیجیتال چگونه است؟

چیانگ مای، تایلند

این شهر شمالی تایلند به‌دلیل داشتن محیط آرام، دوستانه و هزینه‌های زندگی ارزان در بین مسافران و عشایر دیجیتال محبوب است.

بالی، اندونزی

جزیره بالی به‌دلیل مقرون‌به‌صرفه بودن، مناظر زیبا و فرهنگ فعال عشایری دیجیتال، انتخاب برتر عشایر دیجیتال است.

لیسبون، پرتغال

لیسبون با سواحل بکر، فرهنگ غنی و جمعیتی آگاه از فناوری، اغلب به‌عنوان یکی از بهترین مکان‌ها برای عشایر دیجیتال شناخته می‌شود.

بوینس آیرس، آرژانتین

زندگی شبانه پر جنب‌وجوش و فضاهای کار و زندگی اشتراکی فراوان در بوینس آیرس، پایتخت آرژانتین را به انتخابی جذاب برای عشایر دیجیتال تبدیل کرده است.

بوسان، کره‌جنوبی

کره‌جنوبی دارای سریع‌ترین سرعت اینترنت در جهان است و شهر زیبای بوسان هزینه زندگی مقرون‌به‌صرفه‌تری نسبت به پایتخت سئول ارائه می‌دهد و به همین دلیل بسیاری از عشایر دیجیتال این شهر را به‌عنوان محل زندگی و کار خود انتخاب می‌کنند.

کد خبر 779114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.