سرمایه‌گذاری ۴۰۰ میلیارد تومانی در بخش راه  آزادراه-کاشان-نطنز اصفهان

مدیرعامل شرکت ساخت و نگهداری آزادراه-کاشان-نطنز اصفهان با اشاره به بسته شدن دو قرارداد بزرگ برای سال ۱۴۰۳ گفت: از ابتدای سال بودجه ۲۰۰ میلیارد تومانی بهسازی در دستور کار قرار دارد و سرمایه‌گذار ۲۰۰ میلیارد تومان دیگر نیز تا پایان سال بودجه تخصیص می‌دهد.

‌به گزارش خبرگزاری ایمنا، حامد مرتضوی در نشست خبری امروز_ هفدهم مرداد_ با اشاره به اقدامات و فعالیت‌های انجام شده اظهار کرد: در دو سال اخیر و با مطالبه‌گری رسانه‌ها تحولات خوبی در این حوزه رخ داد، یکی از دغدغه‌های اصلی آزادراه ایمنی سفر است که در سالیان گذشته در دو حوزه روکش آسفالت و همچنین روکش آسفالت مورد توجه قرار دارد.

وی مصوبه هیئت وزیران را موجب اختصاص بودجه نزدیک به هزار میلیارد تومان از طریق سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به استان اصفهان دانست و افزود: سازمان همیاری‌ها نیز هزار میلیارد تومان تعهد سرمایه‌گذاری در زمینه بهبود کیفیت آزادراه را برعهده گرفته که بیشتر این بودجه در منابع و روکش جاده هزینه خواهد شد و پس از رسیدن به مطلوبیت نسبی در وضعیت روکش، بقیه اعتبار در حوزه جداگرهای میانی استفاده خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ساخت و نگهداری آزادراه-کاشان-نطنز اصفهان از بسته شدن دو قرارداد بزرگ برای سال ۱۴۰۳ خبر داد و یادآور شد: از ابتدای سال با بودجه ۲۰۰ میلیارد تومانی بهسازی در دستور کار قرار دارد و قرار است سرمایه‌گذار ۲۰۰ میلیارد تومان دیگر نیز تا پایان سال بودجه تخصیص دهد تا در مجموع برای سال ۱۴۰۳ بودجه ۴۰۰ میلیارد تومانی در بخش راه هزینه شود.

مرتضوی بودجه مصوب راهداری را هزار میلیارد تومان برشمرد و ادامه داد: برنامه زمان‌بندی صرف بودجه در بخش راهداری سه ساله است و امیدواریم با نزدیک به ۸۰۰ میلیارد تومان بودجه به سطح مطلوب برسیم به این ترتیب که از مرحله بهسازی بستر بگذریم و به روکش آسفالت برسیم.

وی با اشاره به انجام قسمتی از بهسازی جاده در سال گذشته گفت: اکنون در زمینه لایه‌های روکش کار ادامه دارد که با مسئولیت سانا و سرمایه‌گذاری سازمان همیاری در باند رفت به جز سه نقطه دو سه کیلومتری از طول ۱۶۵ کیلومتر این باند، بقیه تقریباً به وضعیت مطلوب رسیده‌اند و پس از اتمام بستر از نقاط پرتردد و پرحادثه اول خط، روکش کردن آغاز می‌شود تا مردم از مطلوبیت آزادراه بهره ببرند.

مدیرعامل شرکت ساخت و نگهداری آزادراه-کاشان-نطنز اصفهان عمر مفید آسفالت را حدود ۱۰ سال دانست و تصریح کرد: بخش‌هایی از آزادراه به دلیل کیفیت مناسب کار پیمانکاران و ناظران پس از ۲۰ سال بهره‌برداری همچنان از کیفیت مناسبی برخوردار است زیرا مصالح سنگین آسفالت مشخصات ویژه‌ای دارد که در کشور ما منابع فراوان و مناسبی در دسترس است.

ظرفیت‌های مناسب اصفهان در زمینه تأمین مصالح سنگین

مرتضوی با اشاره به ظرفیت‌های مناسب اصفهان در زمینه تأمین مصالح سنگین افزود: شهرستان نطنز با وجود معادن غنی سنگ تزئینی اما در مصالح ساختمانی ضعیف است با وجود این کاشان منابع مناسبی از مصالح سنگین در اختیار دارد.

وی خاطرنشان کرد: برای رفع دغدغه‌های موجود در زمینه آسفالت، از دو سال پیش اقدامات در ۲۵ درصد آزادراه آغاز شد که شامل ۴۰ کیلومتر از طول مسیر است و با اولویت نقاط پرحادثه در حال اجرا است.

مدیرعامل شرکت ساخت و نگهداری آزادراه-کاشان-نطنز اصفهان اکثر نقاط پرحادثه را از نظر وجود نیوجرسی ایمن دانست و ادامه داد: ایمنی باقی مانده مسیر نیز نیازمند حدود هزار میلیارد بودجه است که اولویت کنونی با دستور مقامات استانی در بخش آسفالت متمرکز شده و پس از بهینه شدن آن وارد مراحل بعد خواهیم شد.

مرتضوی با اشاره به تحولات دو سال اخیر در حوزه راهداری گفت: برای احداث ساختمان‌های جدید و به روز در این بخش، زمینی نزدیک به ۵۰ هکتار تصرف و پنج هکتار حصارکشی شده است که اکثر ساختمان‌ها به جز انبار در مرحله نماسازی هستند و امیدواریم تا پایان سال ساختمان راهداری مجهز و جدید مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

سرمایه‌گذاری ۴۰۰ میلیارد تومانی در بخش راه  آزادراه-کاشان-نطنز اصفهان

وی از به‌روز شدن تجهیزات راهداری خبر داد و تاکید کرد: ماشین‌آلات فرسوده و قدیمی از طریق مناقصه، مزایده و روش‌های دیگر واگذار و تجهیزات جدید خریداری شده از جمله شش دستگاه تریلی جدید دارای امکان جابه‌جایی ۴۵ تن بار که این تجهیز با اعتبار نزدیک به ۵۰ میلیارد تومان همراه با دو دستگاه تریلر به روز و کشنده آن خریداری شد.

مدیرعامل شرکت ساخت و نگهداری آزادراه-کاشان-نطنز اصفهان تاکید کرد: در دو سال اخیر همه خودروهای گشت راهداری نوسازی شده و ماشین‌آلات روز خریداری شده است و با اضافه شدن دو دستگاه نمک‌پاش مکانیزه و یک دستگاه گریدر راهدارخانه شرکت سان‌آرا به سطح مطلوب خواهد رسید که نظیر تجهیزات آن در هیچکدام از راهداری‌های استان‌های کشور و یا شرکت‌هایی مانند آزادراه شرق و غرب دیده نمی‌شود.

مرتضوی با اشاره به مشکلات جاده‌ها در فصل زمستان گفت: هر سال نزدیک به ۱۰ روز در شهرستان نطنز بارش سنگین برف اتفاق می‌افتد که به دلیل استفاده نکردن از تجهیزات ایمنی مناسب باعث بسته شدن آزادراه می‌شود از سوی دیگر نظارت بر مجتمع‌های خدمات بین راهی بر عهده سازمان راهداری است و با توجه به نبود نظارت مستقیم در این زمینه، امکان مطالبه‌گری نیز وجود ندارد.

وی هزینه نگهداری و بهسازی هر کیلومتر آسفالت را ۷ تا ۱۰ میلیارد تومان برشمرد و افزود: بهسازی این مسیر نیازمند ۲۰۰۰ میلیارد اعتبار و نصب نیوجرسی ۱,۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار است که نصب هر نیوجرسی شش متری تا سال گذشته نزدیک به ۲۳ میلیون تومان هزینه داشت که سال جاری این رقم تا ۳۰ درصد افزایش یافته است.

کد خبر 779083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.