بیش از یک میلیون مترمربع از معابر منطقه ۶ اصفهان مکانیزه نظافت می‌شود

رئیس اداره محیط زیست و خدمات شهری منطقه ۶ شهرداری اصفهان با اشاره به سرانه نظافت این منطقه به مساحت سه میلیون و ۸۰۰ هزار مترمربع گفت: نظافت حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار مترمربع در این منطقه به‌طور مکانیزه انجام می‌شود.

مجید افشار در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به فعالیت‌ها و خدمات اداره محیط زیست و خدمات شهری منطقه ۶ شهرداری اصفهان اظهار کرد: سرانه نظافت این منطقه ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار مترمربع است که از این مساحت حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار مترمربع آن به‌طور مکانیزه انجام می‌شود.

وی افزود: هر کارگر در این منطقه حدود ۱۵ هزار مترمربع نظافت انجام می‌دهد که حدود ۵ هزار مترمربع از آن مربوط به نظافت خیابان‌های اصلی و ۱۰ هزار مترمربع مربوط به نظافت خیابان‌های فرعی می‌شود.

رئیس اداره محیط زیست و خدمات شهری منطقه ۶ شهرداری اصفهان تصریح کرد: تعداد ۱۷۸ کارگر برای نظافت و جمع‌آوری پسماند به فعالیت در این منطقه مشغول هستند و حدود ۷۴ تن زباله طی شبانه‌روز در آن جمع‌آوری می‌شود.

افشار ادامه داد: منطقه ۶ شهرداری اصفهان دارای ۹ دستگاه پرس حمل زباله و دو دستگاه پیش‌روی حمل زباله که زباله‌های معابر را پس از جمع‌آوری شبانه بارگیری می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: شش دستگاه خاور نیز علاوه‌بر زباله‌های شهری، ضایعات منطقه را بارگیری می‌کنند.

رئیس اداره محیط زیست و خدمات شهری منطقه ۶ شهرداری اصفهان گفت: این منطقه دارای چهار نیروی کارشناس پسماند، یک نفر نیروی آموزش برای آموزش نحوه دریافت پسماند از درِ منازل، برچسب‌زنی به زباله‌های خارج از نوبت و شناسایی افراد متخلف در این حوزه، یک کارشناس حقوقی و کارشناسی در حوزه زنده‌گیری سگ‌های بلا صاحب است.

افشار بیان کرد: زنده‌گیری سگ‌های بدون صاحب در شهرک شهید کشوری، همچنین در محلاتی همچون ردان، فیزادان و دنارت به‌طور روزانه انجام و به محل نگهداری این سگ‌ها سپرده می‌شود.

وی با بیان اینکه سرانه فضای سبز منطقه ۶ شهرداری اصفهان با توجه به میزان تردد و جمعیت آن کم است، گفت: این سرانه به‌دلیل خشک‌شدن چاه‌های آب و بحران کم آبی توسعه نیافته و این موضوع را با مشکل مواجه کرده است.

رئیس اداره محیط زیست و خدمات شهری منطقه ۶ شهرداری اصفهان با اشاره به پروژه‌های زیباسازی در این منطقه گفت: یکی از مهم‌ترین پروژه‌ها دیوارنگاره بزرگراه شهید همت است که هم‌اکنون در حال اجرا بوده و تاکنون ۳۰ درصد پیشرفت داشته است.

افشار ادامه داد: در بحث پروژه‌های مبلمان شهری و نورپردازی در این منطقه می‌توان به نورپردازی خانه هنرمندان در پارک ایثارگران اشاره کرد، همچنین بقعه و مسجد صاحب روضات در تخت فولاد برای این پروژه انتخاب و پیمانکار آن مشخص شده و در مرحله عقد قرارداد است.

وی گفت: در محله همت‌آباد نیز سه دیوارنگاره در حال اجرا است، همچنین در دبیرستان شهید خوانساری واقع در تخت فولاد در حال اجرای پروژه نقاشی دیواری هستیم که به‌زودی به اتمام خواهد رسید.

رئیس اداره محیط زیست و خدمات شهری منطقه ۶ شهرداری اصفهان با اشاره به پروژه ساماندهی سایت‌های اسباب‌بازی کودکان در پارک‌های این منطقه و نصب کف‌پوش‌های آن‌ها گفت: سال جاری شش پروژه بزرگ در این زمینه در پارک‌های ایثارگران، خبرنگار، آیینه‌خانه و شهید حسینی مرداویج خواهیم داشت که شامل تعویض اسباب‌بازی‌ها و نصب کف‌پوش‌ها می‌شود.

افشار خاطرنشان کرد: نام‌گذاری معابر منطقه با اسامی شهدا از دیگر پروژه‌های مهم منطقه ۶ شهرداری اصفهان در حوزه زیباسازی است که می‌توان گفت، بیشتر این معابر ساماندهی و پلاک‌های اسامی شهدا نصب شده است.

کد خبر 779025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فرزانه گیوه چی IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۳
    0 0
    کاش منطقه بهرام آباد خیابان شهید قدوسی کوچه شهید قاسم زارع تا کوچه چهارم همینطور بود خوش به حال منطقه6