اولویت دولت چهاردهم اجرای قانون برنامه هفتم توسعه است

استاندار مرکزی گفت: یکی از مهمترین اولویت‌های اصلی دولت چهاردهم اجرای درست قانون برنامه هفتم توسعه است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، فرزاد مخلص‌الائمه ظهر امروز _چهارشنبه هفدهم مرداد_ در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مرکزی با بیان اینکه برنامه محور بودن یکی از ضرورت‌های اساسی برای هر دولتی است اظهار کرد: برنامه‌های سالانه مبتنی بر قانون برنامه هفتم توسعه تنظیم می‌شود و مستقیماً زندگی مردم را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

وی افزود: نگاه مردم به دولت صرفاً به عنوان قوه مجریه نیست، بلکه مردم حاکمیت را می‌بینند و برنامه‌ها و وعده‌های داده شده را از حاکمیت مطالبه می‌کنند و قطعاً اگر دولت سیزدهم طبق روال به پایان می‌رسید، بسیاری از این برنامه‌ها نتیجه می‌داد.

استاندار مرکزی تصریح کرد: یکی از مهمترین اولویت‌های اصلی دولت چهاردهم اجرای درست قانون برنامه هفتم توسعه است.

مخلص‌الائمه افزود: سهم قابل توجه‌ای در برنامه هفتم توسعه، معادل ۳۵ درصد از هشت درصد رشد اقتصادی به موضوع بهره‌وری اختصاص دارد و دولت چهاردهم مطالبه جدی در موضوع بهره‌وری از دستگاه‌های اجرایی و واحدهای استانی دارد.

وی از تدوین سند بهره‌وری استان مرکزی با تلاش سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و حوزه توسعه معاونت انسانی استانداری خبر داد و گفت: این استان هم‌اینک جزو ۱۴ استان در کشور است که این سند را از طریق سازمان ملی بهره‌وری به تصویب رساند.

استاندار مرکزی اظهار کرد: در این سند عمده دغدغه‌ها لحاظ شده و تمرکز بیشتر بر مسائل اولویت‌دار است، چراکه مسائل پیچیده و در هم تنیده است و روز به روز به دلیل ناترازی‌های مختلف بر پیچیدگی آن‌ها افزوده می‌شود.

مخلص‌الائمه افزود: دولت سیزدهم برای رفع ناترازی‌ها گام‌های بلندی برداشت، اما فرصت کافی برای به ثمر رساندن آن‌ها را نداشت.

وی ادامه داد: در حوزه تجدیدپذیر در استان مرکزی اقدامات خوبی در دولت سیزدهم انجام شد و یک‌هزار و ۶۰۰ مگاوات انرژی خورشیدی در استان هدف‌گذاری و زمین‌های آن واگذار شد.

استاندار مرکزی اضافه کرد: موضوع بکارگیری انرژی خورشیدی در ۲۴ دستگاه اجرایی استان مرکزی عملیاتی شده و در زمینه بازچرخانی پساب هم اقدامات خوبی انجام شده است.

مخلص‌الائمه با بیان اینکه هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار عمرانی در دستگاه‌های اجرایی استان باقی مانده و فرصت جذب آنها تا ۳۱ شهریورماه است خاطرنشان کرد: باید تلاش شود تا یک ریال آن هم برگشت داده نشود، سال گذشته هم با سختی تمام اجازه برگشت بودجه عمرانی داده نشد و مدیران در این زمینه نباید سهل‌انگاری کنند.

وی افزود: برخی برنامه‌ها و سیاست‌های دولت سیزدهم و همراهی مجلس وقت با تصویب قوانین مورد نیاز در راستای اصلاح سیستم اقتصادی کشور راهگشا بود که امید می‌رود با قوت بیشتری در دولت چهاردهم پیگیری شود.

تدوین سند بهره‌وری استان مرکزی

نوربخش عسکری رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی هم از تهیه و تدوین سند بهره‌وری استان با کار کارشناسی خبر داد و اظهار کرد: هفت مسئله با رویکرد بهره‌وری در این سند لحاظ شده است.

وی ادامه داد: در این سند سه برنامه کاهش کمی و کیفی آب سفره‌های زیرزمینی، بهره‌وری پایین آب در بخش کشاورزی و ناترازی انرژی به صورت ویژه لحاظ شده است.

به گزارش ایمنا، در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مرکزی، بازنگری طرح جامع خشک رود شهرستان زرندیه، کاهش معبر یکی از خیابان‌های تفرش از ۳۸ متر به ۳۱ متر، اضافه شده کارگروه توسعه مهارت به کارگروه شورای برنامه‌ریزی و توسعه در راستای افزایش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و توجه به اشتغال مصوب شد.

کد خبر 779009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.