رویکرد شورای ششم شفافیت و تعامل با رسانه‌ها است

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی کلانشهر اراک گفت: رویکرد شورای ششم ومدیریت شهری در این دوره شفافیت و تعامل با رسانه‌ها است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، پیمان عین القضاتی صبح امروز _چهارشنبه هفدهم مرداد_ در بازدید از خبرگزاری ایمنا به مناسبت روز خبرنگار، اظهار کرد: در عصر امروز، رسانه و خبر به یک جز جدایی‌ناپذیر زندگی شخصی و اجتماعی ما تبدیل شده است.

وی افزود: توسعه همه‌جانبه را باید با در نظر گرفتن تلفیق دو عنصر بسیار مهم «هنر» و «رسانه» دنبال کرد و از این طریق باید آگاهی عمومی را ارتقا بخشید و توجه ویژه‌ای به حوزه «سواد رسانه‌ای» داشت.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی کلان‌شهر اراک تصریح کرد: بر همین اساس ما در شورای ششم مصمم شدیم که خبرگزاری ایمنا را در سطح استان و شهر اراک مورد استفاده قرار دهیم و رویکرد جدیدی را در بحث رسانه دنبال کنیم.

عین القضاتی اضافه کرد: رویکرد شورای ششم و مدیریت شهری در این دوره شفافیت و تعامل با رسانه‌ها است.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد ایمنا در مسیر شدن قرار گرفته و در این مدت فعالیت خود توانسته به بخشی از مطالبات حوزه شهر و شهروندی پاسخ دهد و دستگاه‌ها را مجاب کند که برای مسائل شهری با رسانه ارتباط داشته باشند.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی کلان‌شهر اراک تصریح کرد: تفاوت خبرگزاری ایمنا با سایر خبرگزاری‌ها در این است که خبرنگار تخصصی در حوزه مدیریت شهری دارد و خلائی که در گذشته وجود داشت را پر کرده است که در ادامه هم بهتر و کامل‌تر خواهد شد.

عین القضاتی تاکید کرد: در سال‌های گذشته به علت فقدان خبرنگار تخصصی در حوزه شهری با خلاهایی مواجه بودیم و خبرها به صورت عمومی منتشر می‌شد و مباحث مدیریت شهری که بیش از ۳۶۰ مأموریت را بر عهده دارد به صورت تخصصی و دقیق به آن پرداخته نمی‌شد و تنها به عنوان گزارش از یک برنامه به آن پرداخته می‌شد.

وی ادامه داد: با تأسیس و حضور خبرگزاری ایمنا در استان مرکزی و شهر اراک پرونده جدیدی در حوزه شهری ایجاد شد و با یک رویکرد تخصصی با حوزه‌ها و مباحث مدیریت شهری، جایگاه هر دستگاه، سازمان و نهاد در مدیریت شهری شناخته شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی کلان‌شهر اراک تصریح کرد: در گذشته ما با چند چالش مواجه بودیم، یکی آنکه مردم تصور می‌کردند که تمامی مسائل شهر را باید با شهرداری حل کنند و هرگونه کم و کاستی را به شهرداری‌ها ارتباط دهند.

عین القضاتی افزود: در این میان، دستگاه‌ها، سازمان‌های مربوطه هم از معرفی عملکرد و پاسخگویی به مباحث دقت لازم را نداشتند و مجموعه مطالبات و نگاه‌ها به سمت شهرداری‌ها می‌رفت.

وی ادامه داد: با فعالیت و حضور خبرگزاری ایمنا این نگاه‌ها تفکیک شد و هم اینک در حال رشد است که هر سازمان و نهادی در راستای شرح وظایف خود باید پاسخگو باشد.

رویکرد شورای ششم شفافیت و تعامل با رسانه‌ها است

کد خبر 778958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.