مبارزه با آفت مگس زیتون در ۱۲۰۰ هکتار از باغات قزوین

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از مبارزه و نابود کردن آفت مگس زیتون در ۱۲۰۰ هکتار از باغات این استان خبر داد.

محمدحسین عطایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین از مبارزه و نابود کردن آفت مگس زیتون در ۱۲۰۰ هکتار باغات این استان خبر داد و اظهار کرد: دوسوم این باغ‌ها صنعتی و یک‌سوم این باغات سنتی محسوب می‌شود.

وی با اشاره به افزایش جمعیت آفت مگس زیتون افزود: طبق بررسی‌های صورت گرفته در ایستگاه‌های دارای تله‌های پیش‌آگاهی این افزایش جمعیت در سال زراعی جاری اتفاق افتاده است و به همین خاطر کلاس‌های آموزشی برای نحوه مبارزه و نابودی این آفت را برای باغداران و باغبان‌ها برگزار کردیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اشاره به واگذاری سمپاش رایگان به باغات سنتی و روستایی اضافه کرد: در این میان ۴۰۰ لیتر سم و پروتئین هم به صورت یارانه‌ای و با قیمت دولتی در اختیار باغداران قرار گرفته است.

عطایی مصرف بیش از اندازه آب و وجود علف‌های هرز را از عوامل رشد و افزایش جمعیت مگس زیتون دانست و گفت: باید باغداران با بیل‌زنی اطراف درختان و انجام عملیات بیت‌اسپری با افزایش جمعیت این آفت مبارزه کنند.

وی با اشاره به اهمیت مبارزه فصلی و زمان‌بندی‌شده با این آفت فراگیر ادامه داد: بهترین زمان برای مبارزه و دفع آفت مگس زیتون در اوایل و ابتدای فصل پاییز است تا خسارت ناشی از این آفت به کمترین مقدار خود برسد.

کد خبر 778894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.