تغییر عملکرد داروخانه‌ها در آمریکا/ افتتاح مینی‌داروخانه‌ها برای مقابله با تعطیلی اجباری

داروخانه‌های سراسر ایالات‌متحده آمریکا با تغییر نحوه عملکرد خود به شکل مینی‌داروخانه‌ها، دسترسی افراد مختلف به محصولات سلامتی را افزایش دادند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، داروخانه‌های آمریکا در حال آزمایش مکان‌های کوچک‌تر و ارائه راه‌های بیشتر برای ارائه مراقبت‌های سلامتی هستند، زیرا وضعیت فعلی آن‌ها با چالش‌های بسیاری مواجه است. طی اجرای این آزمایش‌ها مراجعه‌کنندگان با داروخانه‌هایی به‌اندازه یک‌چهارم مکان‌های معمول قبل یا داروخانه‌هایی مجهز به کل امکانات کلینیک‌های اولیه مواجه خواهند شد. در صورت موفقیت نیز داروخانه‌های جدید با بهبود دسترسی به مراقبت و ایجاد ارتباط پایدارتر با مشتریان همراه خواهد بود.

تغییر عملکرد داروخانه‌ها در آمریکا/ افتتاح مینی‌داروخانه‌ها برای مقابله با تعطیلی اجباری

مینی‌داروخانه‌ها در آمریکا

ارائه‌دهنده این طرح اظهار کرده است که تداوم فعالیت داروخانه‌ها به شکل کنونی، فرایندی شکست‌خورده است و مطابق با روند تعطیلی جاری هزاران داروخانه مستقل طی پنج سال گذشته، به‌زودی تعداد قابل‌توجهی از بخش‌های باقی‌مانده نیز تعطیل خواهد شد. این امر می‌تواند خلأهایی جدی برای سلامتی و دسترسی به داروهای موردنیاز ایجاد کند، آن هم در شرایطی که محله‌های شهری سیاه‌پوست و لاتین‌تبار در ایالات‌متحده‌، سرانه داروخانه‌های کمتری نسبت به محله‌های سفیدپوست‌نشین دارند.

در حال حاضر بیش از ۳۰ هزار داروخانه در سراسر آمریکا پراکنده شده است که در حال رقابت شدیدی با سایت‌های فروش داروی اینترنتی و ارزان‌تر هستند. آن‌ها همچنین با سرقت، افزایش هزینه‌ها و دشواری در دریافت بازپرداخت نسخه‌ها سروکار دارند. تعدادی از آن‌ها با اتخاذ ظاهری جدید به این چالش‌ها پاسخ داده‌اند.

داروخانه‌های شیکاگو در حال آزمایش کیوسک‌های دیجیتالی هستند که مراجعه‌کنندگان سفارش خود را در آن ثبت می‌کنند؛ میز جداگانه‌ای نیز تعبیه کرده‌اند که امکان تحویل اقلام سفارش داده شده را در کیوسک‌های حضوری یا به‌صورت آنلاین فراهم می‌کند. با این حال مینی‌داروخانه‌ها جدیدترین طرح ارائه‌شده در پاسخ به چالش‌های موجود است.

تغییر عملکرد داروخانه‌ها در آمریکا/ افتتاح مینی‌داروخانه‌ها برای مقابله با تعطیلی اجباری

تاکنون حدود ۱۰۰ مینی‌داروخانه دارای کالاهایی با برند فروشگاهی با تمرکز بر سلامت و تندرستی در آمریکا افتتاح شده است. این فروشگاه‌ها هزینه کمتری برای اداره کردن دارند و امکان ارائه خدمات را به مناطقی فراهم می‌آورد که تعداد کارکنان کافی برای پشتیبانی از داروخانه‌های بزرگ‌تر در آن‌ها وجود ندارد. طبق نظرسنجی‌ها، این مراکز کوچک‌تر نسخه‌ها را همیشه به‌موقع آماده می‌کنند و لوازم مناسبی ارائه می‌دهند، هرچند تمام امکانات داروخانه‌های بزرگ‌تر را ندارند.

توسعه‌دهنده طرح مینی‌داروخانه‌های آمریکا قصد دارد تعدادی از آن‌ها را نیز به کلینیک‌های کوچک و بزرگی مجهز کند که با همکاری پزشکان مراقبت‌های اولیه و مددکاران اجتماعی به افراد تحت پوشش بیمه خدمات‌رسانی می‌کنند. کلینیک‌ها در مناطقی قرار خواهد گرفت که به مراقبت‌های اولیه نیاز بیشتری احساس می‌شود و در شهرهای بزرگی هم‌چون شیکاگو، نیویورک و دالاس ایجاد خواهد شد. این کلینیک‌ها با افزایش دسترسی و بهبود کیفیت مراقبت، بیماران را سالم‌تر نگه خواهد داشت.

تعدادی از آن‌ها نیز در حال اضافه کردن مطب پزشک یا متخصص مراقبت از افراد دیابتی هستند و سعی در سازگاری با نیازهای جامعه دارند.

تغییر عملکرد داروخانه‌ها در آمریکا/ افتتاح مینی‌داروخانه‌ها برای مقابله با تعطیلی اجباری

کد خبر 778552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.