پرداخت عوارض ۴ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومانی به حساب شهرداری‌ها از محل مالیات

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان گفت: در ۴ ماهه ابتدای سال جاری ۴ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان عوارض به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌ها واریز شده که این رقم در سال گذشته ۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بوده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمدرضا مدبرنیا صبح امروز_ سه‌شنبه شانزدهم مرداد_ در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: اداره کل امور مالیاتی استان اصفهان در راستای تبیین قوانین و مقررات و شرح وظایفی که برعهده دارد، معتقد هستیم اگر بخواهیم قانونی در کشور اجرایی شود باید فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی صورت انجام شود.

وی افزود: جایگاه اداره کل امور مالیاتی اصفهان در سطح اقتصادی استان با وصول مالیات و تأمین بودجه به میزان ۹۸ درصد بودجه سال تعیین شده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان تصریح کرد: در ۴ ماهه اول سال جاری ۱۸ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان مالیات به حساب خزانه واریز شده که نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۵۰ درصد افزایش داشته است همچنین ۴ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان عوارض به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌ها واریز شده که این رقم در سال گذشته ۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بوده است.

مدبرنیا با اشاره به اینکه روز گذشته آخرین مهلت ارائه اظهار نامه مالیاتی بود، افزود: به دلیل افزایش سقف تبصره ۱۰۰ به میزان ۳ برابر نسبت به سال گذشته، استقبال خوبی در این قسمت شده است که اگر صاحبان مشاغل تا سقف ۱۸ میلیارد تومان درآمد داشته باشند در هر گروه مشاغل می‌توانند از تبصره ماده ۱۰۰ استفاده کنند.

وی عنوان کرد: در سال جاری برای اولین بار سقف تبصره ۱۰۰ بالا رفت و مشاغل بیشتری را در این راستا تحت پوشش قرار داد که تا امروز ۵۸ هزار ۸۷۶ اظهارنامه مالیاتی در استان ارائه شد که ۳۰۵ هزار ۷۷۰ مودی نسبت به تبصره ماده ۱۰۰ قطعی‌سازی شده که سال گذشته ۲۹۰ هزار و ۴۰۰ نفر بودند، اکنون برای دو گروه دیگر برای نخستین بار اظهارنامه ارسال شد تا در نهایت تائید یا اصلاح کنند. تا پایان شهریور تمام اوراق قطعی صادر خواهد شد که در راستای هوشمندسازی است.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان عنوان کرد: در سال گذشته در بخش اشخاص حقوقی ۲۵ هزار و ۸۵۶ اظهار نامه عدد دار داشتیم که مشغول فعالیت بودند و برای سال ۱۴۰۲ که سال جاری مورد بررسی قرار می‌گیرند نیز ۲۶ هزار و ۸۱ شرکت نسبت به تسلیم اظهارنامه اشخاص حقوقی اقدام کردند.

۲۰۷ میلیارد تومان درآمد وصولی از محل فرار مالیاتی

مدبرنیا اظهار کرد: در اداره مبارزه با فرار مالیاتی اداره کل امور مالیاتی در سال جاری ۳۷ مورد اجرای تبصره ۱۸۱ داشتیم که ۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان کتمان درآمد حاصل شد و ۲۰۷ میلیارد تومان هم از فرار مالیاتی وصول شده است. همچنین ۲۶۴ هزار نفر اشخاص ثالث هم به عنوان فرار مالیاتی شناسایی شدند که مراودات مالی با ۳۷ پرونده شناسایی شده داشتند.

وی یکی از اقدامات ویژه این اداره را سامانه سوت زنی اعلام کرد و افزود: در این سامانه ۴ هزار و ۳۴۲ مورد در این سامانه اطلاعات برای ما ارسال شد که تا امروز ۳ هزار و ۴۳۲ بررسی شد و ۹۱۰ مورد در دستور کار و بررسی است. همچنین اشخاصی که در سامانه سوت زنی قرار گرفته‌اند اجازه استفاده از تبصره ماده ۱۰۰ را ندارند.

پرداخت عوارض ۴ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومانی به حساب شهرداری‌ها از محل مالیات

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان ادامه داد: از ۱۵ مرداد تا ۱۵ شهریور مودیان مالیاتی فرصت دارند نسبت به تسلیم اظهارنامه اصلاحی اقدام کنند. سپس مورد رسیدگی قرار می‌گیرند.

مدبرنیا خاطرنشان کرد: در سال گذشته در موارد تأمین منابع ۹۹.۶ درصد مورد، یعنی باید ۴۳ هزار میلیارد وصول صورت می‌گرفت که ۴۲ هزار ۷۰۰ میلیارد تومان وصول انجام شد و ۶۰ درصد افزایش داشته است. ۱۲ هزار میلیارد به شهرداری‌ها پرداخت شد که ۴۰ درصد رشد داشت.

وی بیان کرد: در سال جاری نیز برنامه‌ریزی کردیم تا بودجه استان را محقق کنیم و بر اساس یک برنامه عملیاتی اقدامات مورد نیاز را انجام می‌دهیم و نگاه ما فشار بر اصناف و شرکت‌ها نیست.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان در پاسخ به سوال خبرنگار ایمنا اظهار کرد: مالیات غیرمستقیم شامل افراد زیادی می‌شود که یک کالا یا خدماتی را دریافت کرده و باید مالیات آن محصول را که به قیمت نهایی افزوده شده است پرداخت کنند. ولی در مالیات مستقیم فقط بخشی از افراد موظف به پرداخت مالیات هستند؛ زیرا مالیات مستقیم با توجه به درآمد فرد دریافت می‌شود و به تفکیک مالیات مستقیم در استان ۱۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان و مالیات غیر مستقیم ۴ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان است.

مظاهر سعیدی، معاون حسابرسی مالیاتی اداره کل امور مالیاتی اصفهان اظهار کرد: در مرحله گذار از یک سیستم مالیاتی سنتی به هوشمندسازی در بخش مالیات هستیم و به سوی مالیات الکترونیک و آیتکس حرکت می‌کنیم که نقش سوابق در این مراحل کمرنگ می‌شود و به سمت داده محوری می‌رویم.

وی افزود: اداره کل امور مالیاتی استان اصفهان مالیات و بودجه استان را تأمین می‌کند که مزایای خوبی در سطح استان و کشور شاهد هستیم و امیدواریم با محقق شدن بودجه استان و درآمدهای مالیاتی شاهد جاری شدن رودخانه زاینده رود باشیم.

کد خبر 778479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.