آغاز تزریق واکسن پنوموکوک در کرمان

تزریق واکسن پنوموکوک در کودکان دو، چهار و ۱۲ ماهه در پایگاه بهداشتی شهید داوری شهر کرمان با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، باکتری پنوموکوک، مهمترین عامل عفونت‌های مهاجم باکتریال در کودکان محسوب می‌شود و طیف گسترده‌ای از بیماری‌ها شامل مننژیت، عفونت باکتریال تب‌دار، عفونت گوش میانی، سینوزیت، پنومونی ذات الریه، کونژنکتیویت) عفونت ملتحمه چشم (سلولیت پری اوربیت) عفونت در بافت‌های نرم حفره چشم (آندوکاردیت: عفونت در لایه‌های داخلی و دریچه‌های قلبی (، استئومیلیت) التهاب استخوان و مغز استخوان (، پریکاردیت) عفونت پرده‌های محافظ قلب (، پریتونیت) عفونت یا التهاب وخیم قسمتی از صفاق پوشاننده لوله گوارش (، آرتریت چرکی) تورم و التهاب مفاصل (، عفونت‌های بافت نرم و سپتی سمی نوزادان (عفونت خونی) را موجب می‌شود.

در همین راستا، مهدی احمدی‌نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با آغاز تزریق واکسن برای کودکان دو، چهار و ۱۲ ماهه، کرمان همزمان با سراسر کشور اظهار کرد: بحث بهداشت مادران و کودکان جزو اولویت‌های کشور است و با توجه به طرح جوانی جمعیت و کاهش میزان بیماری‌ها و مرگ و میر کودکان، واکسن پنوموکوک در سبد واکسیناسیون قرار گرفت.

سعید صحبتی مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز با بیان اینکه واکسن پنوموکوک در ادامه برنامه ملی واکسیناسیون اخیراً به سبد واکسیناسیون کودکان کشور اضافه شده است، افزود: بیماری‌های ناشی از باکتری پنوموکوک یکی از تهدیدکننده‌های اصلی سلامت کودکان بوده‌اند.

وی ادامه داد: این باکتری هر سال باعث بستری و مرگ و مسر هزاران کودک می‌شد که بر اساس سیاست‌های کلی نظام مبنی بر جوانی جمعیت و حفظ سلامت کودکان و مادران، تزریق آن در دستور کار قرار گرفت و بر همین اساس تمامی کودکان دو ماهه از امروز این واکسن را دریافت می‌کنند.

مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی کرمان تصریح کرد: واکسیناسیون در تمامی پایگاه‌های بهداشتی، خانه‌های بهداشت و مراکز جامع سلامت کشور و به تبع آن در استان به صورت رایگان انجام می‌شود و بعد از این، نوبت‌های دوم در چهار ماهگی و نوبت سوم در ۱۲ ماهگی اضافه می‌شوند.

کد خبر 778429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.