بیش‌از ۹۰ همت از مطالبات گندم‌کاران پرداخت شده است

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: با پیگیری‌های کمیسیون کشاورزی مجلس تا به امروز بیش از ۹۰ همت از مطالبات گندم‌کاران پرداخت شده و ۳۰ همت هم در حال پرداخت است و برای پرداخت ۴۰ همت هم مجوز گرفته شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، پیمان فلسفی در جلسه شورای اسلامشهر که امروز _دوشنبه پانزدهم مرداد_ با حضور جمعی کشاورزان و تولیدکنندگان در محل سالن جلسات شورای شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: مجلس دوازدهم از همان ابتدای تشکیل دغدغه‌مندی مسائل و موضوعات کشاورزان را دنبال کرده است و نمایندگان درحوزه‌های مختلف مباحث تخصصی را در کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط‌زیست مجلس با جدیت دنبال تا حصول نتیجه مطلوب پیگیری می‌کنند.

وی افزود: طی مدت چندماهه فعالیت مجلس دوازدهم تاکنون با پیگیری‌های انجام شده بخش عمده مشکلات تأمین سوخت کشاورزان برطرف شده است و همچنان پیگیر دیگر مسائل فعالان این عرصه هستیم.

بیش‌از ۹۰ همت از مطالبات گندم‌کاران پرداخت شده است

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: با پیگیری‌های کمیسیون کشاورزی مجلس تا به امروز بیش از ۹۰ همت از مطالبات گندم‌کاران پرداخت شده و ۳۰ همت هم در حال پرداخت است و برای پرداخت ۴۰ همت هم مجوز گرفته شده است.

حوزه کشاورزی از قطعی برق مستثنی شود

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به قطعی‌های برق در حوزه کشاورزی بیان کرد: در حوزه برق از مسئولان وزارت نیرو تقاضا داریم حوزه کشاورزی را مستثنی کنند، کشاورزان با موجود زنده سروکار دارند و حیات باغ، زراعت، گیاه به آب بستگی دارد و مدیریت آب به زمان نیازمند است و نمی‌شود یک ساعت در روز برق چاه کشاورزان را قطع کنند؛ البته وزارت نیرو قول داده این موضوع مرتفع شود تا آبیاری و برداشت محصولات کشاورزی به مشکل برنخورد و مقوله تولید دچار وقفه نشود.

وی گفت: نیاز اعتباری گندم‌کاران ۱۷۳ همت است که باید بر اساس بودجه سال ۱۴۰۳ پرداخت شود و سازمان برنامه‌وبودجه مکلف است اعتبار لازم از مراجع ذی‌ربط که قانون‌گذار تعیین کرده را در زمان مناسب تأمین کند.

امیدواریم مطالبات کشاورزان تا پایان شهریورماه پرداخت شود

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با تأکید بر ضرورت و اهمیت پرداخت مطالبات کشاورزان گندم‌کار تصریح کرد: امیدواریم مطالبات کشاورزان تا پایان شهریور و پس از برداشت محصول پرداخت شود تا کشاورزان برنامه‌ریزی لازم برای سال آتی زراعی به عمل آورند.

فلسفی با اشاره به همکاری دولت و مجلس برای پیگیری مسائل حوزه کشاورزی خاطرنشان کرد: در مجلس پیگیر مسائل کشاورزان و تولیدکنندگان هستیم؛ امسال سال جهش تولید با مشارکت مردم است و بخش کشاورزی نقش مهمی در ایجاد جهش تولید و بیشترین مشارکت را در تولید غذا و امنیت غذایی کشور دارد.

به گزارش ایمنا، در این جلسه کشاورزان و فعالان حوزه‌های مختلف کشاورزی مهم‌ترین مسائل و مشکلات خود را از جمله تأمین آب و استفاده از پساب تصفیه‌خانه فاضلاب شهرستان، اعطای یارانه برق مصرفی، تسهیلات بانکی برای گلخانه‌داران، جریمه‌های سنگین کمیسیون ماده ۱۰۰، صدور مجوز برای اراضی کشاورزی، تخصیص میزان سوخت در نظر گرفته شده، بهره‌برداری از ایستگاه پمپاژ، تعیین تکلیف چاه‌های کشاورزی، مطالبات گندم‌کاران و جوکاران، تأمین کود برای کشاورزان، رفع اختلافات حریم شهرداری منطقه ۱۸ و حریم اسلام‌شهر بیان کرده و خواستار رسیدگی مسئولان ذی‌ربط و پیگیری نمایندگان مجلس شدند.

منبع: فارس

کد خبر 778414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سیدعباس ابراهیمی IR ۰۶:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
    0 0
    چرا دروغ میگویید کجا پول گندم کاران پرداخت کردید؟ تنها مبلغ ناچیزی پرداخت کردید