محتواهای آموزشی باید بر اساس نیاز جامعه تدوین شود

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به توانایی و ضریب هوشی بالای دانش‌آموزان باید محتواهای درسی و آموزشی رشد و تغییر کند و بر اساس نیاز جامعه تدوین شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط عمومی استانداری، محمد کرمی در دیدار با دانش‌آموزان در حال آموزش در پارک علم و فناوری استان با بیان اینکه باید هر روز نوآوری را در دستور کار قرار دهیم و اگر نوآوری نداشته باشیم دچار آسیب می‌شویم، اظهار کرد: باید با سرعت گرفتن در شتاب علمی و آموزشی فاصله را با کشورهای توسعه یافته کم کنیم.

وی با بیان اینکه مهندسی معکوس به تنهایی هنر نیست، ادامه داد: هنر این است که از فناوری در راستای بهره برداری در صنایع و معادن تغییر ایجاد کنیم و از توان فکری و مشارکت دانش آموزان به نحو مطلوب و شایسته‌ای بهره‌گیری شود چرا که فرزندان ایران اسلامی دارای فکر، نوآوری و خلاقیت هستند.

استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه ساخت کارخانه‌ها در این استان باید توسط جوانان بومی انجام شود، افزود: در حوزه مهارتی فارغ‌التحصیلان زیادی داریم اما در حوزه ساخت تجهیزات پزشکی و صنعتی افراد توانمندی را پرورش و تحویل جامعه نداده‌ایم که باید در این زمینه برنامه‌ریزی کنیم.

وی تاکید کرد: دانش آموزان باید تلاش کنند و کار تحقیقاتی و پژوهشی انجام دهند و اگر در کار، اراده انسان قوی باشد می‌تواند سخت‌ترین کارها را پشت سر گذاشته و کوه‌ها را جابه‌جا کند.

کرمی با اشاره به اینکه موفقیت با اتکا و توسل به خداوند متعال رخ می‌دهد، خاطرنشان کرد: اراده قوی باعث می‌شود فرد دنبال کارهای نشدنی برود و به فضل الهی و توکل بر خدا در تمام کارها موفق می‌شود.

کد خبر 778379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.