تولد ۳۲۰ نوزاد در مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی آذربایجان‌ شرقی

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان‌ شرقی گفت: ۳۲۰ نوزاد در مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی آذربایجان‌شرقی در یک سال اخیر متولد شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، علی‌اصغر فاتحی‌فر ظهر امروز _دوشنبه پانزدهم مرداد_ در نشست خبری به مناسبت چهل و چهارمین سالروز تأسیس سازمان جهاد دانشگاهی اظهار کرد: هم‌زمان با تأسیس جهاد دانشگاهی در دانشگاه‌های مادر کشور، دانشگاه تبریز نیز پیشگام این حرکت نوین به فرمان امام خمینی (ره) و به همت دانشجویان بود که به‌عنوان یک نهاد انقلابی با ساختار نهاد عمومی غیردولتی فعالیت خود را آغاز کرد.

وی از خدمات‌رسانی آموزش‌های تخصصی سازمان جهاد دانشگاهی به بیش از ۳۰ هزار نفر در دوره‌های مختلف خبر داد و گفت: اهم فعالیت این سازمان در حوزهٔ اشتغال، تسهیل و برگزاری آزمون‌های استخدامی است و با توسعهٔ دفاتر جهاد دانشگاهی در دانشگاه هنر تبریز و دانشگاه سهند و ایجاد دفتر در یکی از روستاهای محروم شهرستان مرند در تلاش است تا بیش از پیش در خدمت جامعه باشد.

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان‌شرقی با اشاره به کارنامه شاخص سازمان جهاد دانشگاهی در حوزهٔ جوانی جمعیت که همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده است، گفت: کلینیک درمان نازایی و ناباروری جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی با ارائهٔ خدمات درمانی ناباروری به عنوان مرکز تخصصی شمال‌غرب کشور در حال فعالیت است.

فاتحی‌فر با اشاره به تولد ۳۲۰ نوزاد در خانواده زوج‌های نابارور مراجعه‌کننده به مرکز درمان ناباروری این سازمان در یک سال اخیر، گفت: از زمان تأسیس مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی استان در سال ۱۳۹۰ تا کنون، یک‌هزار و ۷۰۰ نوزاد با تلاش متخصصان این مجموعه‌، متولد شده‌اند.

وی همچنین اظهار کرد: جهاد دانشگاهی با مجموعه‌هایی همچون رویان و ابن‌سینا توان پوشش ۵۰ درصدی درمان زوج‌های نابارور را دارد که در درمان ناباروری با بهره‌گیری از تجهیزات به‌روز و پیشرفته و نیروی انسانی متخصص و در قالب تخصص‌های زنان، زایمان و نازایی، IVF ، ژنتیک، IUI ، پانکچر، جنین‌شناسی، ایمنولوژی، مشاوره‌های ژنتیک، روان پزشکی و روانشناسی تلاش می‌کند.

وی با اشاره به چالش پرداخت تعرفه‌های درمانی در این مجموعه گفت: مسئلهٔ پرداخت تعرفه‌ها در خصوص هزینه‌های درمان با توجه به اینکه هزینه‌های این سازمان، مساوی با بخش خصوصی بوده و تعرفه‌های ارائهٔ خدمات دولتی است، یکی از مشکلات سازمان جهاد دانشگاهی است.

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان‌شرقی از تلاش‌های کاظمی آشتیانی، بنیان گذار رویان جهاد دانشگاهی یاد کرد و گفت: بانک خون بند ناف جزو دستاوردهای ارزشمند جهاد دانشگاهی بوده است.

فاتحی‌فر با اشاره به سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان‌شرقی در طول یک سال اخیر به بیش از ۱۰۰ هزار نفر در حوزه‌های مختلف پزشکی خدمات پزشکی و درمانی ارائه کرده است، گفت: حوزه‌های مختلف درمان ناباروری، آزمایشگاه تشخیص طبی، طب‌کار و مشاوره‌های شغلی، کلینیک طب پیشگیری و درمان زخم، ژنتیک و ذخیره‌سازی خون بند ناف از حوزه‌های خدمات‌رسانی این سازمان بوده است که در سال‌های اخیر، میزبان مراجعه‌کنندگان بین‌المللی از کشورهای آذربایجان و ترکیه بوده است.

کد خبر 778319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.