بررسی ۴۵ مورد نام‌گذاری میادین و معابر شهر سنندج در شورای شهر

پیشنهادات ۴۵ مورد نامگذاری جدید میادین، معابر و کوچه‌های شهر سنندج، امروز در کمیسیون فرهنگی شورای شهر سنندج مورد بررسی قرار گرفت که با ۲۳ مورد آن موافقت شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، پیشنهادات ۴۵ مورد نامگذاری جدید میادین، معابر و کوچه‌های شهر سنندج که عمدتاً مربوط به ناحیه بهاران و ناحیه منفصل شهری نایسر بود، ظهر امروز _دوشنبه پانزدهم مرداد_ در کمیسیون فرهنگی شورای شهر سنندج مورد بررسی قرار گرفت که با ۲۳ مورد آن موافقت به عمل آمد.

سیف‌الله رضایی، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر سنندج در این جلسه اظهار کرد: نامگذاری معابر و کوچه‌ها یکی از حقوق شهروندی است که اگر صورت نگیرد در ارائه خدمات شهری از جمله آتش نشانی، اورژانس، پست و پلیس اختلال پیش خواهد آمد.

وی افزود: نامگذاری میادین و معابر تابع ضوابط و مقررات خاصی است که باید در نامگذاری‌ها حتماً لحاظ شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر سنندج ادامه داد: شهر سنندج در حال گسترش است و برخی از مناطق آن نیازمند نامگذاری هستند که امروز پیشنهادات نامگذاری ۴۵ مورد جدید را بررسی خواهیم کرد.

رضایی خاطرنشان کرد: در این راستا با معتمدان و مردم محلی جلساتی برگزار و نظرخواهی شده است تا اسامی انتخاب شوند که بیشتر مورد قبول جامعه هستند.

بررسی ۴۵ مورد نام‌گذاری میادین و معابر شهر سنندج در شورای شهر

حدود نیمی از شهر سنندج در ناحیه بهاران ساکن هستند

فواد کریمی، مدیر شهرداری ناحیه ویژه بهاران سنندج نیز در این جلسه اظهار کرد: ناحیه بهاران، تازه تأسیس است و حدود نیمی از جمعیت شهر سنندج بدون احتساب نواحی منفصل شهری در این منطقه ساکن هستند.

وی افزود: وضعیت نامگذاری معابر و آدرس‌ها در ناحیه بهاران مناسب نبوده که موجب سردرگمی برای شهروندان می‌شود.

مدیر شهرداری ناحیه بهاران سنندج تاکید کرد: در نامگذاری‌های جدید، اسامی انتخاب شوند که برای مردم تلفظ آنها آسان باشد و از اسامی تکراری که برای سایر معابر شهر سنندج استفاده شده، خودداری شود.

کریمی همچنین پیشنهاد داد: اسامی انتخاب شوند که با فرهنگ منطقه کردستان همخوانی داشته باشند، چون یکی از مطالبات مردم نیز اسامی کُردی است.

به گزارش ایمنا، در این جلسه نامگذاری گورستان تاریخی ناحیه زاگرس شهر سنندج نیز به بحث و تبادل نظر گذاشته شد که تصمیم‌گیری نهایی در این مورد به جلساتی آتی موکول شد.

کد خبر 778315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.