پیش بینی افزایش ابرهای همرفتی و  بارش‌های رگباری برای هرمزگان

رئیس اداره هواشناس جزیره قشم به تشریح وضعیت آب‌وهوایی این استان در ۲۴ ساعت آینده پرداخت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از هرمزگان، محمدکاملی دیرستانی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: رشد ابر، آذرخش، تندباد لحظه‌ای و سیلابی شدن مسیل‌ها در ساعت‌های بعدازظهر و شب در بلندی‌های هرمزگان به ویژه شهرستان‌های بشاگرد، حاجی آباد و بستک پدیده غالب جوی امروز دوشنبه استان است.

وی با توصیف و پیش بینی وضعیت جوی، دریایی و دمایی استان هرمزگان و جزیره قشم افزود: طبق تحلیل نقشه‌ها و مُدل های هواشناسی روز جاری تداوم ناپایداری جوی و دریایی در استان پیش بینی می‌شود.

رئیس اداره هواشناس جزیره قشم ادامه داد: بر پایه نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی در ساعت‌های صبح وقوع رگبار پراکنده باران در برخی نقاط مستعد شرقی و مرکزی هرمزگان دور از انتظار نیست از این رو به هم استانی‌ها توصیه می‌شود از صعود به بلندی‌ها و قرارگیری در حریم و بستر رودخانه‌های فصلی خودداری کنند.

ویتوضیح داد: در سواحل و جزایر نیز بروز گرد و غبار و کاهش موقتی کیفیت هوا محتمل خواهد بود.

کاملی‌دیرستانی اضافه کرد: آب‌های دریای عمان، تنگه هرمز و شرق خلیج فارس با وزش بادهای نسبتاً شدید جنوب شرقی مواج پیش‌بینی می‌شود و بیشینه سرعت باد در این مناطق به بیش از ۴۵ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا به بیش از ۱.۵ متر خواهد رسید.

وی گفت: توصیه می‌شود در این مدت شناورهای سبک، صیادی و تفریحی از رفت‌وآمد دریایی خودداری کنند و تمهیدات لازم برای آمدوشد ایمن شناورها صورت پذیرد.

رئیس اداره هواشناسی جزیره قشم افزود: این شرایط جوی و دریایی با شدت و ضعف تا پایان هفته جاری تداوم خواهد داشت.

وی بیان کرد: در این مدت ضمن بالا بودن رطوبت نسبی منطقه، نوسانات دمایی تغییر چندانی نخواهد داشت.

کاملی دیرستانی بیشینه دما و رطوبت را در ایستگاه هواشناسی (فرودگاه قشم) ۳۲ درجه و ۹۱ درصد و شهر قشم را ۳۲ و ۸۴ درصد اعلام کرد.

کد خبر 778293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.