زنجان از داشتن موزه شهر محروم شده است

شهردار زنجان گفت: راه و شهرسازی با ندادن مجوز، زنجان را از داشتن موزه شهر محروم کرده است.

علیرضا فیروزفر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: بیش از یک‌سال است، مصوبه این پروژه در وزارت راه و شهرسازی متوقف شده و تا به امروز بلاتکلیف مانده است.

وی با بیان اینکه چندین مکاتبه در این باره انجام شده و به نتیجه نرسیده است، اضافه کرد: با وجود پیگیری‌های بسیار هیچ پیشرفتی در دریافت مجوزهای مربوطه نداریم.

شهردار زنجان گفت: با وجود انجام چند مکاتبه این مصوبه در تهران متوقف مانده و ما از این بابت گلایه داریم که اگر متوقف نمی‌شد، شاید عملیات فیزیکی پروژه هم جلو رفته بود که شهرداری برای برنامه‌های فرهنگی معطل نمی‌شد.

وی تصریح کرد: آن‌ها زنجان را از سایت اداری، ساختمان شورا و مجموعه فرهنگی و ورزشی شهرداری محروم کردند و مهم‌تر از همه محرومیت از ساختمان موزه شهر است.

شهردار زنجان در ادامه با اشاره به سایر اقدامات فرهنگی شهرداری گفت: در این راستا حمایت‌های لازم از هنرمندان انجام می‌شود که از جمله آن اختصاص به محلی برای عرضه آثار هنرمندان است.

فیروزفر با اشاره به اینکه دیدگاه شهرداری در برگزار برنامه‌های فرهنگی این بود که یک حرکت متوازن و نگاه ویژه‌ای به همه ابعاد انجام شود، ادامه داد: نگاه‌ها نباید تک بُعدی و تنها به حوزه ورزشی باشد.

شهردار زنجان درباره نامه شهرداری با موضوع درخواست صدور مجوز واگذاری یک باب مغازه از مغازه‌های طبقه دوم ساختمان ارک واقع در سبزه میدان به صورت رایگان و موقت به مدت سه ماه به یک متقاضی (که نام آن در لایحه مربوطه محفوظ است) به‌منظور برپایی نمایشگاه جهت معرفی آثار هنری و بازدید گردشگران خارجی و داخلی هم اظهار داشت: امیدواریم با درخواست موزه ارائه ماکت‌های اماکن معروف شهر با مدیریت متقاضی مورد موافقت قرار گیرد.

کد خبر 778229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.