برگزاری رویداد گردشگری نجوم در کرمان

سرپرست معاونت گردشگری میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمان از برگزاری رویداد گردشگری شهاب باران برساوشی در کرمان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، معین افضلی اظهار کرد: رویداد گردشگری نجوم با همکاری و همراهی دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری و هم‌زمان با بارش شهاب سنگی برساوشی در کرمان برگزار خواهد شد.

وی افزود: در کویر کرمان شب‌های ابری کمی وجود دارد و اکثر اوقات آسمان صاف و بدون ابر را داریم و ستاره‌ها در شب کویر انگار به شما نزدیک‌ترند و همین عوامل موجب می‌شود کویر یکی از بهترین مکان‌ها برای رصد ستارگان و دیدن آسمانی پرستاره و شگفت‌انگیز باشد.

سرپرست معاونت گردشگری میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمان بیان کرد: بارش شهابی برساوشی از مهم‌ترین بارش‌های شهابی سالیانه است که معمولاً از بیست‌وهفتم تیر تا سوم شهریور به مدت بیش از یک ماه ادامه دارد و این مدت بازه زمانی بلندی برای بارش شهابی محسوب می‌شود که بهترین موقعیت برای علاقمندان به رصد آسمان و کهکشان به شمار می‌آید.

افضلی ادامه داد: اوج این بارش شهابی معمولاً در بیست‌ویکم و بیست‌ودوم مرداد هر سال رخ می‌دهد که بیابان لوت شهداد بهترین موقعیت برای رؤیت این پدیده است و با همکاری دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری رویداد ویژه‌ای برای علاقه‌مندان این شهاب باران در نیمه دوم مرداد سال‌جاری برگزار و بیابان لوت شهداد پذیرای مشتاقان نجوم و این پدیده آسمانی خواهد بود.

کد خبر 778159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.