هوای گرم و شرجی تا چهارشنبه در گیلان ماندگار است

مدیرکل هواشناسی گیلان گفت: استقرار جوی غالبا پایدار و هوای گرم و شرجی تا روز چهارشنبه جاری در استان ماندگار است.

محمد دادرس در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در گیلان اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده استقرار جوی غالباً پایدار تا روز چهارشنبه جاری در گیلان است، بنابراین طی این مدت آسمانی صاف تا نیمه ابری و روند افزایشی دما در استان پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: طی این مدت گاهی با شکل گیری ناپایداری‌های همرفتی و موقتی، ابرناکی و مه آلود بودن هوا و رگبار و رعد و برق پراکنده مورد انتظار است و احتمال گسیل گرد و خاک به منطقه دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی گیلان خاطرنشان کرد: امروز لوشان با دمای ۳۷ درجه سانتیگراد گرم‌ترین شهر گیلان بود، در حالی که صبح امروز دیلمان با ثبت دمای ۱۵ درجه سانتیگراد خنک‌ترین هوا را بین ایستگاه‌های هواشناسی استان به خود اختصاص داد و دمای هوای رشت بین ۲۰ تا ۳۳ درجه سانتیگراد در نوسان بود.

دادرس اضافه کرد: فردا (دوشنبه) برای استان، هوای صاف تا قسمتی ابری، طی روز افزایش نسبی دما، گاهی افزایش ابر و مه آلود و وزش باد (پاره‌ای نواحی موقتی شدید) پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: طی سه روز آینده، شرایط دریای خزر برای فعالیت‌های مرتبط دریانوردی و گردشگری مناسب است.

وی گفت: طی روزهای پایانی هفته، با نفوذ سامانه به نسبت ناپایدار، شرایط برای کاهش دما، وزش باد (پاره‌ای نواحی موقتی شدید)، بعضی نقاط بارندگی (گاهی رگباری و موقتی شدید)، رعد و برق و مناطق مستعد تگرگ مهیا می‌شود.

کد خبر 778134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.