پای کار رفع مشکل آب مردم اصفهان هستیم

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: برای پیگیری مشکلات آب مردم اصفهان به طور جدی پیگیر هستیم و اقدامات مختلفی در دست انجام است.

حامد یزدیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص مشکلات قطعی آب در شهر اصفهان اظهار کرد: ما دو روز قبل برای بررسی به شرکت آب و فاضلاب رفتیم و گله‌های مردم در اکثر نقاط شهر از افت فشار جدی است و قطع آب را شاهد هستیم، دلیل اصلی آن هم این است که مصرف به دلیل گرمای هوا و تداوم آن برای چند روز افزایش زیادی داشته است و تا دو سه متر مکعب در روز کمبود داریم.

وی افزود: برای پیگیری مشکلات آب مردم اصفهان به طور جدی پیگیر هستیم و اقدامات مختلفی در دست انجام است، از جمله اینکه مانورهایی روی شبکه انجام می‌دهند تا این افت فشار در مناطق مختلف توزیع شود و چند اقدام دراز مدت و میان مدت هم قرار است پیگیری شود.

عضو کمیسیون آب و کشاورزی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به دلیل مسائل کمبود اعتبار، سامانه دوم آبرسانی هنوز تکمیل نشده است، در میان مدت اگر ۲۵ کیلومتر منابع نجف آباد را به فولادشهر وصل کنند می‌تواند بخشی از این مشکل را برطرف کند و قرار شد این پیگیری شود تا حداقل در ماه‌های آینده این مشکل کمتر شود.

یزدیان تصریح کرد: همچنین در ردیف ملی، گرفتن مجوزهای طرح سامانه دوم انتقال آب باید در دستور کار باشد تا ما بتوانیم از اعتبارات ملی برای آن استفاده کنیم زیرا تاکنون هر اتفاقی هم در رودخانه و هم در انتقال رخ داده از منابع استانی بوده است، علاوه بر این اقدامات کوتاه مدتی هم در دستور کار بود که از خط انتقال آب به یزد، مقداری برداشت شد تا بتواند بخشی از مشکل را در این چند روز رفع کند.

کد خبر 777969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.