جزئیات جذب نیرو در قالب طرح شهید زین‌الدین در زنجان

جزئیات جذب نیرو در قالب طرح شهید زین‌الدین در زنجان از سوی معاون استاندار زنجان تشریح شد.

مرتضی شهامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: طرح شهید زین‌الدین به منظور جذب نیروی جدید در استان زنجان با قبولی پنج برابر ظرفیت برگزار شد.

وی تصریح کرد: در قالب این طرح قرار است، نیروی مورد نیاز ۷۸ دستگاه جذب شود که بر همین اساس ۳۶۰ نفر به عنوان نفرات اصلی و ذخیره در آزمون قبول شده‌اند.

معاون استاندار زنجان با اشاره به روند اجرای طرح شهید زین‌الدین تصریح کرد: پس از انتخاب پست‌های کلیدی، دفترچه این آزمون توسط سازمان اداری استخدامی کشور آماده شد و در نتیجه در هشتم دی سال گذشته توسط جهاد دانشگاهی برگزار شد.

شهامی با اشاره به اینکه بعد از اجرای آزمون کتبی، فرصتی در اختیار داوطلبان قرار داده شده است تا افراد اصل مدارک خود را آماده و ارائه کنند، بیان کرد: ۱۸ نفر از داوطلبان جایگزین و ۱۰ نفر نیز انصراف دادند. البته برخی افراد نخبه در آزمون پذیرفته اما به مصاحبه دعوت نشدند که دلیل این امر نقص در مدارک و ارائه ندادن آن در مهلت مقرر بوده است، دو نفر نیز مشکل تطبیق رشته با پست ثبت‌نامی داشتند.

وی افزود: پس از تکمیل نفرات به پیشنهاد سازمان اداری استخدامی کشور، مصاحبه حضوری برنامه‌ریزی شد و بعد از بررسی چندین مؤسسه، صلاحیت جهاد دانشگاهی برای امور اجرایی این طرح مورد تأیید قرار گرفت.

شهامی با اشاره به اینکه بر اساس دفترچه آزمون، ارزیابی تکمیلی شامل سه بخش است، بیان کرد: بخش اول شامل آزمون عملی است و مهارت‌های عمومی مورد بررسی قرار می‌گیرد و امتیازدهی صورت می‌گیرد. بخش دوم و سوم شامل بخش‌های عمومی است که باید به صورت استانی مورد بررسی قرار گیرد که ۵۰ ارزیاب از ادارات استان برای این منظور معرفی شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری با اشاره به اینکه، به‌کارگیری مدیران خارج از دولت قانونی است، اشاره کرد: به‌کارگیری این افراد به صورت قرارداد کار معین است و بر اساس طرح شهید زین‌الدین به‌کارگیری این افراد محدود شده و برای استان زنجان به تعداد ۱۰ نفر رسیده است.

شهامی با اشاره به اینکه تعداد افرادی که از طریق طرح شهید زین‌الدین جذب می‌شوند، محدود است، بیان کرد: این تعداد نمی‌تواند پاسخگوی رفع بیکاری در استان باشد.

وی افزود: پست‌های خالی به بنیاد ملی نخبگان معرفی شدند که بنیاد ملی نخبگان بر اساس فراخوانی که اعلام خواهد کرد افرادی انتخاب و پس از مصاحبه جذب خواهند شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری زنجان گفت: بر اساس مصوبات دولت قبل در صورت موفقیت‌آمیز بودن دوره اول طرح شهید زین‌الدین مرحله دوم نیز در صورت موافقت دولت جدید اجرا خواهد شد.

وی در ارتباط با انتشار لیست پذیرفته‌شدگان این آزمون گفت: از نظر ما انتشار لیست مشکلی ندارد اما ممکن است برخی از پذیرفته شدگان راضی به انتشار اسامی نباشند، به همین خاطر در این حوزه محدودیت داریم.

کد خبر 777940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.