گرمای شدید در راه قزوین / خطر گرمازدگی برای گروه‌های حساس

مدیرکل هواشناسی استان قزوین از صدور هشدار زرد تشدید هوای گرم در این استان خبر داد و گفت: بر این اساس طی روزهای شانزدهم و هفدهم مرداد بیشینه دما در استان قزوین به ۴۰ درجه و بیشتر سانتی‌گراد می‌رسد.

یوسف شیخ‌الملوکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین از صدور هشدار زرد تشدید هوای گرم در این استان خبر داد و اظهار کرد: بر این اساس طی روزهای شانزدهم و هفدهم مرداد بیشینه دما در تمامی نقاط استان قزوین به آستانه ۴۰ درجه و بیشتر سانتی‌گراد می‌رسد. در ضمن افزایش دما و استقرار هوای گرم گاهی با وزش باد نسبتاً شدید در مناطق جنوب غربی همراه خواهد شد.

وی اضافه کرد: به این ترتیب خطر گرمازدگی به ویژه برای گروه‌های حساس شامل اطفال و سالمندان وجود دارد و بنابراین این گروه‌ها باید از تردد در ساعات میانه روز جداً خودداری کنند و هم‌استانی‌ها باید برای انجام کار در فضای باز در ساعات عصر، شب و یا ابتدای صبح اقدام کنند.

عضو ستاد فرماندهی و هماهنگی پاسخ به عملیات بحران استان قزوین با اشاره به افزایش مصرف آب و برق در استان قزوین اضافه کرد: مصرف بهینه و صرفه‌جویی در مصرف آب و برق باید از سوی مردم استان قزوین جدی گرفته شود.

شیخ‌الملوکی با بیان اینکه امکان صدمه جدی به محصولات باغی و زراعی به ویژه امکان آسیب به دام، طیور و زنبور عسل وجود دارد، گفت: بنابراین تنظیم دور آبیاری جهت افزایش رطوبت در سطح باغات، مزارع برای تعدیل هوا باید صورت بگیرد.

وی ادامه داد: همچنین ایجاد سایبان، کنترل دمای کلونی‌های زنبور عسل و سالن‌های پرورش قارچ در کنار کنترل دمای دامداری‌ها و گلخانه‌ها باید انجام شود تا از ایجاد خسارت در بخش‌های یادشده جلوگیری شود.

مدیرکل هواشناسی استان قزوین با اشاره به اینکه در مناطق مستعد گردوخاک با احتمال کاهش دید و کیفیت هوا روبه‌رو خواهیم بود، گفت: همچنین به خاطر وزش باد شدید احتمال خسارت به سازه‌های سبک وجود دارد و باید پوشش گلخانه‌ها و تابلوهای تبلیغاتی در جای خود محکم شوند.

کد خبر 777937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.