از کنسرت رایگان مصطفی راغب تا آماده‌سازی ۶۰۰ هزار صندلی قطار برای مسافران اربعین

ایمنا از کنسرت رایگان مصطفی راغب، افزایش ۱۰ هزار مگاواتی ظرفیت تولید برق کشور، توسعه تولید محتوای مکتوب و تراز از دستاوردهای نخستین جایزه کتاب سال خانواده و جمعیت، آماده‌سازی ۶۰۰ هزار صندلی قطار برای مسافران اربعین و ‏‬مشارکت ۳۶۰۰ مدرسه در جشنواره آفرینو در بسته خبری پنجره امید می‌گوید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امروز در بسته خبری پنجره امید به سراغ کنسرت رایگان «مصطفی راغب» در تهران می‌رویم، در ادامه نیز افزایش ۱۰ هزار مگاواتی ظرفیت تولید برق کشور طی سه سال مطرح شده است، همچنین توسعه تولید محتوای مکتوب و تراز از دستاوردهای نخستین جایزه کتاب سال خانواده و جمعیت، آماده‌سازی ۶۰۰ هزار صندلی قطار برای مسافران اربعین سال جاری و ‏‬مشارکت ۳۶۰۰ مدرسه در جشنواره آفرینو نیز از جمله موضوعاتی است که در ادامه جزئیات بیشتر آن بیان شده است.

کنسرت رایگان «مصطفی راغب» در تهران + جزئیات و سایت خرید بلیت

کنسرت رایگان «مصطفی راغب» در تهران

کنسرت آئینی چهارپایه عشق از شانزدهم تا بیستم مرداد از ساعت ۲۱:۳۰ دقیقه در تالار وحدت برگزار می‌شود.

کنسرت چهارپایه عشق با حال و هوای ماه محرم و صفر الهام گرفته از سنت اصیل چهارپایه‌خوانی برای خواندن نوحه‌های تأثیرگذار است که با اجرای هنرمندانه مصطفی راغب خواننده مطرح کشور اجرا می‌شود؛ در این اجرا قطعاتی از مراثی و نوحه‌های نام آشنا و نوستالژیک و همچنین آثار راغب با موضوع حضرت اباعبدالله الحسین (ع) همراه با ارکستر ۲۵ نفره اجرا می‌شود.

افزایش ۱۰هزار مگاواتی ظرفیت تولید برق کشور طی ۳ سال

افزایش ۱۰ هزار مگاواتی ظرفیت تولید برق کشور طی سه سال

علی اکبر محرابیان، وزیر نیرو در مرکز پایش برق کشور اظهار کرد: هر دولتی برای رفع ناترازی برق برنامه‌هایی را اجرا کرده است تا بخشی از ناترازی را جبران کند، در این حوزه برخی از دولت‌ها موفقیت‌های بیشتر و برخی موفقیت کمتری را کسب کرده‌اند.

وی افزود: در این بین دولت سیزدهم در شرایطی روی کار آمد که کشور با وضعیت سختی دسته و پنجه نرم می‌کرد، چراکه شاهد خاموشی‌های جدی و جدول خاموشی تا سه نوبت در شبانه روز و مشکل در تأمین برق صنایع بودیم.

وزیر نیرو تصریح کرد: از همین رو دولت با برنامه‌ی جامع در بخش‌های مختلف آغاز به کار کرد، در سال جاری سومین تابستانی است که از آن عبور کردیم و با مرور عملکرد دولت نتیجه می‌گیریم که طی نزدیک به سه سال حدود ۱۰ هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های کشور اضافه شده است.

توسعه تولید محتوای مکتوب و تراز از دستاوردهای نخستین جایزه کتاب سال خانواده و جمعیت

توسعه تولید محتوای مکتوب و تراز از دستاوردهای نخستین جایزه کتاب سال خانواده و جمعیت

حجت‌الاسلام علی گودرزی، دبیر اجرایی نخستین جایزه کتاب سال خانواده و جمعیت با اشاره به اینکه اختتامیه نخستین جایزه کتاب سال خانواده و جمعیت در تاریخ ۱۷ مرداد در مشهد مقدس برگزار می‌شود، اظهار کرد: نخستین جایزه کتاب سال خانواده و جمعیت در موضوعات ازدواج و تشکیل خانواده، تحکیم و تعالی خانواده، سبک زندگی ایرانی اسلامی، فرزندآوری و افزایش جمعیت، آسیب‌های اجتماعی در حوزه خانواده و هویت زن برگزار شد و از میان ۱۸۰ اثر ارسال شده به دبیرخانه، ۱۰ اثر در موضوعات مختلف به عنوان اثر برتر و دو اثر به عنوان شایسته تقدیر شناخته شد.

وی پیرامون اهداف محقق شده در این رویداد افزود: شناسایی و معرفی آثار نویسندگان و مؤلفان به مردم، توسعه تولید محتوای مکتوب، تعالی و ارتقای سطح کمی و کیفی تألیفات و تشویق پدیدآورندگان متعهد و متخصص به تولید محتوای تراز از اهداف محقق شده در این رویداد است.

آماده‌سازی ۶۰۰ هزار صندلی قطار برای مسافران اربعین سال جاری

آماده‌سازی ۶۰۰ هزار صندلی قطار برای مسافران اربعین سال جاری

سید میعاد صالحی، مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: راه‌آهن مانند سال‌های گذشته در کنار دیگر شقوق حمل‌ونقل تلاش می‌کند که حداکثر امکانات و تسهیلات را برای زائران اربعین فراهم کند، در سال جاری نیز به صورت ۲۴ ساعته از ایستگاه خرمشهر به نقطه صفر مرزی شلمچه قطار در نظر گرفته شده که دو قطار به ظرفیت ۴۰۰ نفر در این مسیر استفاده خواهد شد؛ مجموع صندلی که برای اربعین پیش‌بینی شده با احتساب قطارهای فوق‌العاده، به ۶۰۰ هزار صندلی رفت‌وبرگشت می‌رسد.

وی افزود: برای زائرانی که می‌خواهند از طرف مرز غرب کشور تردد کنند، از مشهد و تهران به سمت کرمانشاه نیز قطار پیش‌بینی شده است که البته زائران باید از کرمانشاه فاصله‌ای را به‌صورت زمینی طی کنند تا به مرز خسروی برسند.

مشارکت ۳۶۰۰ مدرسه در جشنواره آفرینو / ارسال ۶۲۰۰ طرح به جشنواره خلاقیت‌های مدارس غیردولتی

مشارکت ۳۶۰۰ مدرسه در جشنواره آفرینو / ارسال ۶۲۰۰ طرح به جشنواره خلاقیت‌های مدارس غیردولتی

احمد محمودزاده، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش‌وپرورش درباره جشنواره ملی آفرینو (ابتکارات و خلاقیت‌های مدارس غیردولتی) ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عظیم‌الشان انقلاب اسلامی به‌ویژه شهادت اسماعیل هنیه اظهار کرد: جشنواره آفرینو در پی سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در هفته بزرگداشت مقام معلم در سال ۱۴۰۲ درباره ممنوعیت برون‌سپاری و نظارت بر مدارس غیردولتی، برنامه‌ریزی و برگزار شد، مدارس آموزش‌وپرورش باید از ابتکارات و خلاقیت‌ها بهره ببرد و آن را نیز در سایر مدارس ترویج دهند.

وی افزود: در همین راستا با همکاری متخصصان، کارشناسان و فعالان حوزه تعلیم و تربیت، همچنین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، توانستیم چنین رویدادی را با هدف شناسایی ابتکار و خلاقیت‌های شرکت‌کنندگان و نیز ترویج این خلاقیت‌ها و ایده‌ها در مدارس دولتی و غیردولتی برگزار کنیم.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش‌وپرورش عنوان کرد: فراخوان شرکت در جشنواره در سال ۱۴۰۲ با موضوعات نوآوری در طراحی فرایندهای تربیتی و فرهنگی، نوآوری در طراحی فرایندهای آموزشی و پژوهشی، نوآوری در نوع مدیریت مدارس با استناد به سند تحول بنیادین، نوآوری در مشارکت و تعاون، نوآوری در فرایند تعلیم و تربیت و تنوع فضاهای یادگیری مدارس در سراسر کشور ابلاغ شد.

محمودزاده با بیان اینکه بحث نوآوری در مبانی نظام تعلیم و تربیت در شش محور فراخوان داده شد و شرکت‌کنندگان حضور پیدا کردند، ادامه داد: برای نخستین بار چنین جشنواره‌ای برگزار و نزدیک به ۶۲۰۰ طرح از سراسر کشور برای جشنواره ارسال شد، حدود ۳۶۰۰ مدرسه در این فراخوان شرکت و مراحل ارزیابی و بررسی طرح‌ها را پشت سر گذاشتند، همچنین حدود ۳۷۰ منطقه در این جشنواره شرکت کردند.

وی با اشاره به اینکه این آثار بر اساس شاخص‌های تعیین شده ارزیابی شده است، خاطرنشان کرد: از تعداد ۶۲۰۰ طرح، ۲۵۰ طرح به مرحله کشوری رسید که از این تعداد ۴۰ طرح انتخاب و در نهایت ۲۰ طرح به مرحله نهایی رسید که در اختتامیه رویداد آفرینو از شش طرح تقدیر خواهد شد.

کد خبر 777879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.