زائران از رفتارهای تفرقه‌افکن در راهپیمایی اربعین پرهیز کنند

فرمانده نیروی انتظامی استان قم گفت: از تمام شهروندان قمی و زائران اربعین تقاضا داریم نسبت به هرگونه رفتار خلاف وحدت امت اسلامی در راهپیمایی اربعین پرهیز کنند.

سردار محمد رضا میرحیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره به نزدیک بودن ایام اربعین حسینی و نقش استان قم در برگزار راهپیمایی معنوی اربعین، اظهار کرد: با توجه به جلسات متعددی که ستاد اربعین استان قم در این ایام داشته است، هماهنگی‌های بین سازمانی برای پشتیبانی اعزام زائران اربعین حسینی در بهترین شکل خود قرار دارد.

وی افزود: استقبال از زائران که از نقاط مختلف کشور و کشورهای خارجی به کربلا می‌روند از دیگر اقداماتی است که در استان قم انجام می‌شود.

فرمانده نیروی انتظامی استان قم با اشاره به اینکه مسئله امنیت مهم‌ترین رکن در این ایام است ابراز کرد: دستگاه‌های امنیتی تمام قد پای کار آمده و با توجه به همکاری دستگاه‌های اطلاعاتی امیدواریم این مأموریت را به شکل شایسته پیش ببریم.

سردار میرحیدری با بیان اینکه در فضای مجازی شاهد کلاهبرداری‌های اینترنتی در قالب تورهای زیارتی هستیم تاکید کرد: مردم مراقب باشند خود را در معرض آسیب قرار نداده و هر اقدامی را بر اساس ابلاغیه ستاد اربعین انجام دهند.

وی با تاکید بر اینکه زائران اربعین باید در حفظ اموال و مدارک خود دقت کنند ابراز داشت: زائران اشیا قیمتی همراه نداشته باشند.

فرمانده نیروی انتظامی استان قم به ضرورت مراقبت از مدارک در جریان سفر اربعین اشاره کرد و گفت: سرقت مدارک در این ایام بسیار زیاد است و ممکن است از این طریق افراد نفوذی وارد کشور شده و برای امنیت کشور مشکل ایجاد کنند.

سردار میرحیدری افزود: در ورود به کشور همسایه و میزبان حتماً مسئله ممهور شدن گذرنامه مورد توجه مردم عزیز قرار بگیرد تا در آینده دچار مشکل نشوند.

وی با اشاره به اینکه صبوری و شکیبایی برای عبور از مرزها الزامی است خاطرنشان کرد: ممکن است تجمعات طولانی شود و بی صبری مردم می‌تواند در مرزها ایجاد تنش کرده و راه را برای افرادی که غیرقانونی و نفوذی هستند باز کند.

فرمانده نیروی انتظامی استان قم با هشدار درباره اظهارنظرها و رفتارهای خلاف وحدت امت اسلامی در پیاده روی اربعین حسینی گفت: این همایش عظیم با منظور وحدت بین مسلمانان شکل می‌گیرد و قرار است زمینه ساز حضور شود. با توجه به حضور عزیزان اهل تسنن و مذاهب دیگر در این زمینه بسیار مراقب کرده و وحدت را حفظ کنند.

سردار میرحیدری اضافه کرد: عزیزانی که تصمیم به زیارت اربعین دارند سریع‌تر برای اخذ گذرنامه اقدام کنند و این مهم را به روزهای آخر نگذارند. همچنین کسانی که از سال‌های گذشته گذرنامه تهیه کرده‌اند یک مراجعه‌ای داشته باشند که مدت زمان اعتبار آن درست باشد.

وی تاکید کرد: افرادی که وضعیت خدمت نظام وظیفه آن‌ها مشخص نیست به معاونت وظیفه عمومی استان مراجعه کنند تا اگر امکان شرکت آن‌ها فراهم است، مقدمات فراهم شود.

فرمانده نیروی انتظامی استان قم با بیان اینکه رانندگان در ایمن‌سازی وسایل نقلیه و گرفتن مدارک لازم اقدام کنند، اضافه کرد: با توجه به تراکم محورهای مواصلاتی شرکت‌های حمل‌ونقلی حتماً از رانندگان با تجربه خود استفاده کنند.

کد خبر 777826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.