جابه‌جایی زائران اربعین با ۲۲۰ دستگاه اتوبوس در مرز چذابه

مسئول عملیات قرارگاه حمل‌ونقل مرزی اربعین حسینی در مرز چذابه با اشاره به اختصاص ۱۵ ون برای جابه‌جایی زائران گفت: برای حمل‌ونقل زائران در مرز چذابه، از ظرفیت شهرهای مشهد، دزفول و شهر ملار استفاده می‌شود که در مجموع با استفاده از ظرفیت این چهار شهر، ۲۱۰ تا ۲۲۰ اتوبوس به تدریج در مرز مستقر می‌شوند.

امیر آهن جان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از خوزستان، اظهار کرد: برای حمل‌ونقل زائران از ظرفیت مشهد، دزفول و احتمالاً شهر ملار استفاده می‌شود که در مجموع با استفاده از ظرفیت این چهار شهر ۲۱۰ تا ۲۲۰ اتوبوس به تدریج در مرز مستقر می‌شود، همچنین ۱۵ ون نیز برای پیک تردد در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه کارهای اولیه و اقدامات مورد نیاز برای اسکان رانندگان در حال انجام است، افزود: در حال حاضر پنج خودرو به مرز اعزام شدند و از روز دوشنبه این هفته خودروهای اهواز، مشهد و دزفول به تدریج در مرز مستقر می‌شوند و خدمات‌دهی را انجام می‌دهند.

مسئول عملیات قرارگاه حمل‌ونقل مرزی اربعین حسینی در مرز چذابه خاطرنشان کرد: سرویس‌دهی از گیت ورودی تا موکب ها، از موکب ها تا حوضچه، از حوضچه تا نقطه صفر، از نقطه صفر تا مرز عراق و از نقطه صفر عراق تا العماره خواهد بود.

مسئول عملیات قرارگاه حمل‌ونقل مرزی اربعین حسینی در مرز چذابه تصریح کرد: با توجه به اینکه امسال هم اتباع از مرز چذابه تردد خواهد کنند، در حال برنامه‌ریزی هستیم از اهواز تا مرز چذابه سرویس دهی کنیم؛ پیش‌بینی می‌شود بیش از ۱۵۰ هزار نفر اتباع از مرز چذابه تردد کنند و در حال برنامه‌ریزی هستیم تا معطل نشوند.

آهن‌جان با اشاره به فعالیت ۲۴ ساعته اتوبوس‌ها عنوان کرد: یک هفته تا ۱۰ روز بعد از اربعین حسینی در مرز حضور خواهیم داشت تا حمل‌ونقل زائران اربعین حسینی را انجام دهیم.

وی با اشاره به دیگر اقدامات گفت: برنامه‌ریزی‌ها برای تأمین سوخت خودروها در عراق و حتی تعمیرگاه سیار پیش‌بینی شده است تا خدمات‌رسانی کاهش پیدا کند.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی اهواز با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود پیک تردد زائران شش روز قبل از اربعین تا روز اربعین باشد، افزود: با برنامه‌ریزی انجام شده حتی در پیک تردد نیز دچار کمبود نشویم، اما در صورت نیاز به خودروهای بیشتر از سهمیه شهر اهواز کم می‌کنیم و به مرز اعزام خواهیم کرد.

کد خبر 777627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.