۵۰۰ موکب درمانی در اربعین ۱۴۰۳ خدمات‌رسانی خواهند کرد

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر از حضور حدود ۵۰۰ موکب درمانی در مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی ۱۴۰۳ برای ارائه خدمات به زائران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از جمعیت هلال احمر، سیدعلی مرعشی اظهار کرد: جلسه‌ای با حضور موکب داران درمانی اربعین ۱۴۰۳ برگزار و از موکب دارانی که در پیاده روی اربعین حضور دارند برای هماهنگی بهتر و مؤثرتر در عملیات اربعین دعوت شد.

وی افزود: آخرین اقدامات در نقل و انتقال دارو و تجهیزات پزشکی و امکاناتی که جمعیت هلال احمر در اختیار این موکب داران خواهد گذاشت و توقعاتی که هلال احمر در ارائه خدمات درمانی از موکب داران در اربعین حسینی دارد، در این جلسه تشریح شد.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: با همکاری این موکب داران در نجف، سامرا و مرزهای زمینی، خدمات درمانی به زائران ارائه خواهد شد و به همین منظور باید هماهنگی لازم بین هلال احمر و موکب‌های درمانی به وجود بیاید تا این خدمات به خوبی به زائران ارائه شود و هماهنگی برای ارائه خدمات در موارد بروز گرمازدگی، انتقال بیماران و بیماری‌های واگیر، درمان انجام شده است.

مرعشی با بیان اینکه سطح خدمات در اربعین حسینی سال جاری با سال‌های گذشته متفاوت است، افزود: سال جاری با رشد قابل توجه خدمات مواجه هستیم و امکاناتی همچون حضور اورژانس اجتماعی و بهزیستی را خواهیم داشت و هماهنگی با بهشت زهرا برای انتقال پیکر زائرانی که در این مسیر فوت کنند، به داخل کشور انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: سال جاری موضوع ابتلای زائران به گرمازدگی بسیار جدی است و امکانات بیشتری را برای پیشگیری از ابتلای زائران به گرمازدگی و درمان بیماران گرمازده در نظر گرفته‌ایم.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر ادامه داد: حدود ۵۰۰ موکب مردمی و هلال احمر درمانی، در عملیات اربعین ۱۴۰۳ به زائران خدمات رسانی خواهند کرد.

کد خبر 777608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.