بخشیدن محکوم به قصاص پس از ۱۷ سال به عشق امام حسین(ع)

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: کارگروه مشترک شورای حل اختلاف و زندان اهواز موفق شدند در قالب پویش «به عشق امام حسین (ع) می‌بخشم» با جلب رضایت اولیای دم، یک محکوم به قصاص پس از ۱۷ سال از زندان رها شود و به آغوش خانواده بازگردد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان، حجت‌الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی صبح امروز _شنبه سیزدهم مرداد_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۱۷ سال پیش در نزاعی بین دو طایفه یک نفر کشته شد و این حادثه به تشدید اختلافات بین این دو طایفه منجر شد.

وی افزود: با تشکیل پرونده قضائی برای قاتل و طی مراحل قضائی این فرد محکوم به قصاص نفس شد که با ابراز پشیمانی قاتل و خانواده وی برای جلب رضایت اولیای دم، پرونده برای صلح و سازش به کارگروه مشترک شورای حل اختلاف و زندان اهواز ارجاع شد.

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان ادامه داد: اعضای این کارگروه با استفاده از ظرفیت ستاد صبر، بزرگان و سران عشایر و با تشکیل نشست‌های متعدد با بزرگان طرفین، موفق به جلب رضایت اولیای دم شدند.

حجت‌الاسلام امانت بهبهانی تصریح کرد: هم‌زمان با ایام عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) تلاش بر این است در قالب این پویش، فرهنگ صلح و سازش در جامعه جاری و از ورود افراد زیادی در زندان جلوگیری شود.

کد خبر 777596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.