رشد ۲۰ درصدی صادرات از پایانه‌های مرزی شمال سیستان بلوچستان

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان از رشد ۲۰ درصدی صادرات از پایانه‌های مرزی شمال استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان، ایوب کُرد اظهار کرد: ۴۸۱ هزار و ۲۱۸ تن کالا به وسیله ۲۰ هزار و ۳۳۹ دستگاه کامیون از طریق پایانه‌های مرزی میلک و میرجاوه در شمال این استان جابه‌جا شده است که این میزان رشد ۲۰ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: از این میزان جابه‌جایی ۴۲۱ هزار و ۱۰ تن کالا از طریق پایانه مرزی میرجاوه و ۶۰ هزار و ۲۰۸ تن کالا از پایانه مرزی میلک صادر شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان عمده کالاهای صادراتی از این پایانه‌های مرزی را هیدروکربن، سیمان و فرآورده‌های لبنیاتی اعلام کرد و افزود: روزانه به طور متوسط بیش از ۵۶۰ دستگاه کامیون از این پایانه‌های مرزی تردد صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت پایانه‌های مرزی شمال استان در توسعه روابط اقتصادی سیستان و بلوچستان با کشورهای افغانستان و پاکستان، تمام تلاش این اداره‌کل با فراهم کردن زیرساخت‌ها در پایانه‌های مرزی میلک و میرجاوه بر گسترش روابط اقتصادی نزدیک با این همسایگان است تا همچنان شاهد افزایش صادرات از این پایانه‌های مرزی باشیم.

کد خبر 777494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.