نماز میت غیابی فلسطینی‌ها در مسجد الاقصی بر پیکر شهید اسماعیل هنیه + فیلم

صدها هزار فلسطینی امروز جمعه در مسجد الاقصی، کرانه باختری و نوار غزه بر پیکر شهید «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر فقید جنبش حماس و «وسیم ابوشعبان» محافظ وی نماز میت غیابی اقامه کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از العربی الجدید، فلسطینی‌ها به ویژه در نوار غزه و اردوگاههای آوارگان، با اندوه فراوان از این رهبر فقید فلسطین یاد کردند.

خطبا و ائمه مساجد نیز از مواضع هنیه در حمایت از وحدت ملی فلسطینی ها و تقویت مقاومت آنها و همچنین مشارکت اجتماعی فعالانه در نوار غزه و همدردی و همراهی او با آنها در غم و اندوه در همه مناسبت ها سخن گفتند.

در سایر کشورهای اسلامی و عربی نیز نماز میت غیابی بر پیکر شهید هنیه اقامه شد و ائمه و خطبای مساجد از فضایل شهدا و مخلصین و جایگاه جهاد نزد پروردگار سخن گفتند و برای شهدا، مخلصان و مجاهدان دعا کردند.

«شیخ عکرمه صبری» خطیب مسجد الاقصی و رئیس سازمان اسلامی بیت المقدس از منبر مسجد الاقصی، شهادت اسماعیل هنیه را تسلیت گفت و در فضایل شهدا و مخلصین سخنانی ایراد کرد.

در میانه سخنان شیخ عکرمه صبری، نمازگزاران با سردادن تکبیر، سخنان وی را تأیید و بر همدردی با خانواده هنیه و سران جنبش حماس تاکید کردند. پس از آن نماز میت به صورت غیابی بر پیکر شهید هنیه و همراه فقیدش و همه شهدای فلسطین برپا شد.

در شهر بیروت پایتخت لبنان نیز، هزاران شهروند در تشییع پیکر نمادین شهید هنیه و محافظش شرکت کردند. در شهرهای صنعا و تعز و چند استان دیگر یمن و شهرهای مختلف پاکستان و چندین کشور اسلامی دیگر نیز نماز میت به صورت غیابی بر پیکر شهید هنیه و محافظش اقامه گردید.

کد خبر 777431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.