وصول مطالبات دولتی، گامی موثر برای برون‌رفت از مشکلات مالی شهرداری مشهد

معاون مالی شهرداری مشهد گفت: وصول مطالبات دولتی، مفقوده اصلی سبد تامین مالی شهرداری است که با تصمیمات جدید، در اولویت معاونت مالی شهرداری مشهد قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان رضوی، قاسم زوکی‌نژاد اظهار کرد: وصول مطالبات دولتی، مفقوده اصلی سبد تأمین مالی شهرداری است که با تصمیمات جدید، در اولویت معاونت مالی شهرداری مشهد قرار گرفته است.

وی افزود: میزان بدهی ادارات دولتی در شهر مشهد به شهرداری بیش از ۹ هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود، اغلب شهرداری‌های کشور به دلیل عدم درآمد پایدار و همچنین رکود بخش ساخت‌وساز، با مشکلات مالی روبه‌رو هستند.

معاون مالی شهرداری مشهد گفت: در چنین شرایطی لازم است که در پروسه‌ای منظم و مستمر، مطالبات دولتی شهرداری مشهد از نهادهای عمومی و دولتی مشخص و از مسیر قانونی تعریف شده مطالبه شود.

زوکی نژاد افزود: حوزه وصول مطالبات دولتی، بازوی درآمدی شهرداری است و بایستی در این شرایط ویژه، فعال‌تر از گذشته در زمینه استیفای حقوق شهرداری به میدان بیاید.

وی در پایان گفت: در صورتی که دستگاه‌های دولتی با تعامل و همکاری لازم بتوانند بدهی خود را پرداخت کنند، شهرداری مشهد می‌تواند در راستای خدمات‌رسانی شایسته‌تر به شهروندان و همچنین پرداخت برخی از طلب‌های خود اقدام کند.

کد خبر 777296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.