رشد تولید تنها راه رفع تنگناها و رسیدن به خودکفایی ملی است

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: رشد تولید تنها راه رفع بسیاری از تنگناهای امروز کشور و رسیدن به خودکفایی ملی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، نادرقلی ابراهیمی ظهر امروز _پنجشنبه یازدهم مرداد_ در آئین پنجاه و هفتمین سالگرد تأسیس شرکت ماشین‌سازی اراک اظهار کرد: مهار رشد نقدینگی که از اقدامات درخور تحسین دولت طی سال گذشته بوده باید در کنار تأمین سرمایه مورد نیاز تولید برای افزایش سرمایه ثابت و تأمین سرمایه در گردش آن قرار بگیرد، در غیر این صورت افزایش هزینه‌های تولید موجب تشدید تورم از سمت عرضه گردیده و رکود تورمی را به دنبال دارد.

وی افزود: رفع این نگرانی تنها از طریق هدایت اعتبارات بانکی به سمت جهش تولید و تأمین سرمایه بخش واقعی تولید کشور حاصل می‌شود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: رشد تولید تنها راه رفع بسیاری از تنگناهای امروز کشور و رسیدن به خودکفایی ملی است.

ابراهیمی تصریح کرد: باید راهبردهای برنامه هفتم توسعه در تمامی بخش‌ها به‌ویژه در بخش‌های اقتصاد کشور و استان مرکزی به خوبی تبیین شود چراکه مقوله اقتصاد یکی از راهبردهای اصلی برنامه هفتم توسعه است.

وی با بیان اینکه نقش شرکت ماشین‌سازی اراک در دفاع مقدس و هم در دوران سازندگی بر هیچکس پوشیده نیست گفت: نام و آوازه این واحد صنعتی پرافتخار همواره بر تارک استان مرکزی می‌درخشد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هنر یک واحد تولیدی زمانی آشکار می‌شود که در سخت‌ترین شرایط به فعالیت خود ادامه دهد، شرکت ماشین‌سازی اراک یکی از صنایع موفقی است که با وجود تحریم‌های ناجوانمردانه دشمنان، با قدرت به فعالیت خود ادامه داده و با تولیدات استراتژیک خود، کشور را در بسیاری از حوزه از جمله حوزه نفت، گاز و پتروشیمی بی‌نیاز کرده است.

ابراهیمی با بیان اینکه شرکت ماشین‌سازی اراک هنوز به جایگاه واقعی خود نرسیده است، افزود: مسئولان استانی و نمایندگان مردم در خانه ملت باید تلاش کنند این واحد تولیدی دانش‌بنیان به بالاترین سطح ممکن و جایگاه واقعی خود برسد.

وی اضافه کرد: شرکت ماشین سازی اراک در حوزه خدمات فنی و مهندسی پتانسیل خوبی دارد که باید زمینه استفاده هر چه بیشتر آن در کشور و صادرات آن فراهم شود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: منابع انسانی کارآمد و توانمند موتور محرکه توسعه است، ماشین‌سازی از نیروهای انسانی توانمندی برخوردار است که باید به مسائل صنفی این قشر توجه شود.

ابراهیمی ادامه داد: به‌روزرسانی تجهیزات ماشین‌سازی ضروری است چراکه فناوری و به‌روزرسانی عوامل تولید در جهان در ثانیه صورت می‌گیرد اما در کشور ما حتی از یک سال هم عبور می‌کند، بنابراین باید در این حوزه تدابیر ویژه و کارگشایی اندیشیده شود.

کد خبر 777257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.