تازه‌ترین اقدامات فنی تا بهینه‌سازی مصرف انرژی در ابرسازه‌های تفریحی اصفهان

مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان گفت: در راستای حفظ چارچوب‌های ایمنی و استاندارد، ضمن تداوم منظم بازدیدهای مراقبتی بازرسین معتمد سازمان ملی استاندارد کشور، اقدامات شاخصی درباره به‌روزرسانی ابرسازه‌های تفریحی این شرکت صورت پذیرفته است.

سعید ساکت در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اهمیت ویژه شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان به رعایت قوانین و اصول ایمنی استاندارد در ابرسازه‌های تفریحی اصفهان اظهار کرد: بازدید دوره نخست مراقبتی سازمان ملی استاندارد کشور از ابرسازه‌های تفریحی اصفهان در فرایند جدید انجام شد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های تفریحی و گردشگری تازه تأسیس افزود: با اضافه‌شدن بازی‌ها و دستگاه‌های جدید بازی و سرگرمی به اماکن شرکت، این بازی‌ها نیز نسبت به دریافت مجوز ایمنی استاندارد خود مطابق با بند قراردادشان اقدام کرده‌اند.

مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه طی فرایندی علمی و مبتنی بر اقدامات مهندسی سامانه تأمین نیروی پشتیبان تمامی سیستم‌های اتوماسیون (PLC) تعویض شد، خاطرنشان کرد: این اقدام منجر به ذخیره‌سازی پایدار اطلاعات و پیشگیری از بروز چالش به هنگام بهره‌برداری می‌شود که برای نخستین‌بار پس از تأسیس و راه‌اندازی شهربازی شهر رویاها انجام پذیرفت.

ساکت افزود: پیرو اضافه‌شدن بازی‌ها و ظرفیت‌های جدید گردشگری به شهربازی شهر رویاها، به‌دنبال بررسی فنی و تخصصی پست‌های برق این مجموعه نیاز به افزایش ظرفیت بانک خازنی و فیلتراسیون برای هارمونیک برق مورد توجه قرار گرفت که در این راستا با تعامل شرکت‌های دانش‌بنیان و حضور متخصصان آن‌ها، نسبت به گزارش‌گیری و ارائه بهترین راهکار جهت مرتفع‌سازی این موضوع اقدام شد.

وی با اشاره به نظارت بر فرایند کارآمدی بازی‌های مجموعه شهر رویاها گفت: در بازی‌های پرطرفدار سامانه اتوماسیون به‌روزرسانی و با پشتوانه تخصصی و فنی متخصصان بومی کشور نسبت به برنامه‌نویسی به روز این سامانه‌ها (PLC) اقدام شد.

مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان ادامه داد: مجموعه شهر رویاها دارای چک لیست روزانه، هفتگی، ماهانه و سالانه فنی بوده است که تمام اپراتورهای ارائه‌دهنده خدمات موظف به بررسی این چک لیست‌ها در موعد مقرر آن هستند، ضمن اینکه این چک لیست‌ها مورد بررسی شرکت‌های مربوطه در دوره‌های مداومت قرار می‌گیرد.

ساکت با اشاره به اقدامات فنی صورت گرفته در سایر اماکن و ابرسازه‌های تفریحی شرکت توسعه سیاحتی سپاهان گفت: با توجه به مستهلک‌بودن قفل‌های تله‌کابین، به‌منظور ارتقای پایداری و ایمنی خط تله‌کابین صفه، نسبت به خریداری قفل‌های جدید اقدام و جایگزینی آن با قفل‌های قدیمی صورت پذیرفت و در دوره ارزیابی فنی این موضوع با دقت و حساسیت مورد ارزیابی بازرسان فنی استاندارد قرار گرفت.

وی ادامه داد: با پیگیری‌های صورت گرفته و تعامل با شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی نسبت به بررسی و ارائه پیشنهاد چگونگی به روزرسانی پست برق تله‌کابین صفه اقدام شد که این موضوع همزمان با برنامه‌ریزی و اقدام در راستای ایجاد محور تولید انرژی خورشیدی عملیاتی می‌شود.

در روزهای گرم گذشته که موضوع تعطیلی ادارات مطرح شد، ابرسازه‌های تفریحی اصفهان در ساعات پرمصرف از چرخه خدمت خارج شد

مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان با بیان اینکه تمام ادوات مکانیکی و اپراتوری تله‌کابین صفه به طور روزانه مورد بررسی قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: کنترل چک لیست‌ها از قبیل ایستگاه‌ها، کابین‌ها، قفل‌های هنگر، موتورخانه، برق که دارای دسته بندی هفتگی، ماهانه و سالانه بوده است و به‌طور مداوم توسط مسئولان و اپراتور مربوطه پایش می‌شود.

ساکت درباره اقدامات صورت گرفته به‌منظور صرفه‌جویی در مصرف انرژی برق گفت: استفاده از ظرفیت دیزل‌های ژنراتور هر سه مجموعه به‌منظور کاهش مصرف برق در پیک گرما و مصرف انرژی، که با توجه به این موضوع ۳۰ درصد کاهش برق را در تمامی خود تجربه کرده‌ایم، از جمله این اقدامات است.

مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان تصریح کرد: همچنین به‌روزرسانی سامانه‌های روشنایی کم مصرف در سه مجموعه با تعویض بیش از ۳۰۰ پایه چراغ‌های چمنی، خیابانی و پروژکتورهای پارکینگ‌ها و محوطه‌ها نیز از دیگر موارد صورت گرفته در این حوزه است.

وی از همراهی شرکت با تلاشگران تأمین نیرو خبر داد و گفت: در فرایندی تعاملی سیستم‌های دیزل ژنراتور در مجموعه‌ها در زمان‌های پیک وارد فرایند تولید برق می‌شود تا شرکت نیز به نوبه خود در موضوع مصرف بهینه همراهی لازم را داشته باشد.

ساکت تصریح کرد: در روزهای گرم گذشته که موضوع تعطیلی ادارات مطرح شد، ابرسازه‌های تفریحی اصفهان در ساعات پرمصرف از چرخه خدمت خارج شد تا این تعامل در مصرف بهینه به شکل عملیاتی اجرایی شود.

کد خبر 777249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.