با اجرای طرح همت‌آباد ۱۳ درصد بافت فرسوده منطقه ۶ اصفهان نوسازی می‌شود

رئیس اداره برنامه‌‎ریزی و توسعه سرمایه انسانی منطقه ۶ شهرداری اصفهان با اشاره به اجرای ۸۶ پروژه در این منطقه گفت: فاز نخست پروژه نوسازی بافت فرسوده محله همت‌آباد در حال ساخت است، همچنین با آزادسازی‌های انجام شده در این محله و اجرای این پروژه ۱۳ درصد از بافت فرسوده در این منطقه بازسازی خواهد شد.

جواد اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه کل مساحت پهنه‌های بافت فرسوده شهر اصفهان ۲۴۰۰ هکتار است، اظهار کرد: منطقه ۶ شهرداری این کلان‌شهر دارای ۸ پهنه بافت فرسوده به مساحت ۴۸/۴ هکتار است.

وی افزود: از این هکتار، ۳۰/۷۵ یعنی ۶۵ درصد از بافت فرسوده منطقه ۶ شهرداری اصفهان در محله همت‌آباد قرار دارد.

رئیس اداره برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی منطقه ۶ شهرداری اصفهان تصریح کرد: جمعیت این منطقه ۱۱۲ هزار و ۷۰۴ نفر است که از این تعداد طبق آخرین سرشماری ۱۴ هزار و ۲۸۰ نفر در محله همت‌آباد سکونت دارند.

اکبری ادامه داد: مساحت محله همت‌آباد ۸۵/۴۹ هکتار و تراکم جمعیت در آن ۱۶۷ نفر در هکتار است و به لحاظ میزان جمعیت در رتبه دوم قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: ۶۵ درصد از بافت فرسوده منطقه ۶ شهرداری اصفهان در محله همت‌آباد و ۳۵ درصد باقی‌مانده آن با مساحت تقریبی ۱۷ هکتار در محله تخت‌فولاد قرار دارد.

رئیس اداره برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی منطقه ۶ شهرداری اصفهان با اشاره به پروژه نوسازی بافت فرسوده و بازآفرینی شهری محله همت‌آباد گفت: مساحت فاز نخست این پروژه ۱۳ هزار مترمربع بوده، همچنین سه بلوک فاز شرقی در حال ساخت است که در این راستا ۲۳ واحد نامرغوب تجمیع و ۷۲ واحد مسکونی باکیفیت با تکمیل این سه بلوک به بهره‌برداری رسیده است.

اکبری با بیان اینکه مساحت فاز دوم یعنی فاز غربی این پروژه ۱۲ هزار و ۲۴۵ مترمربع است، گفت: کاربری‌های این فاز در مرحله پیشنهادی است که با اجرای این پروژه ۱۳ درصد از بافت فرسوده در این منطقه بازسازی خواهد شد.

وی ادامه داد: از دیگر خدمات پروژه بازآفرینی شهری در منطقه ۶ شهرداری اصفهان احداث معابر ۱۲ متری، قطعات فضای سبز و ورزشی خواهد بود، همچنین در بلوک کنار اتوبان شهید همت کاربری‌های مسکونی، تجاری و اداری به تصویب رسیده است.

رئیس اداره برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی منطقه ۶ شهرداری اصفهان گفت: هم‌اکنون در فاز شرقی این منطقه واحدهای تجاری و مسکونی در ۲۲۵۰ مترمربع و ۲۳۰۵ مترمربع نیز با کاربری مسکونی در حال ساخت است.

اکبری اضافه کرد: کاربری فضای سبز در جنوب این قسمت ۲۱۸۵ مترمربع بوده و در جنوب این بلوک شش بلوک مسکونی با متراژ ۴۴۲۳ مترمربع وجود دارد که به زودی ساخت آن‌ها آغاز می‌شود.

وی با اشاره به بودجه منطقه ۶ شهرداری اصفهان در سال جاری گفت: بودجه سال ۱۴۰۳ ۲ هزار و ۲۳۰ میلیارد تومان مصوب شده که این عدد در سال گذشته ۱,۵۵۰ میلیارد تومان بوده و می‌توان گفت، این مبلغ نسبت به سال گذشته ۴۴ درصد افزایش داشته است.

اکبری با بیان اینکه تعداد ۸۶ پروژه در منطقه ۶ شهرداری اصفهان در حال اجرا است، افزود: این منطقه دارای شش پروژه شاخص، ۹ پروژه مهم منطقه‌ای و ۷۱ پروژه منطقه‌ای بوده که علاوه‌بر پروژه سالن اجلاس به عنوان یک پروژه شاخص در این منطقه، احداث فضای سبز همت‌آباد و تملک و آزادسازی محله احمدیه از جمله پروژه‌های مهم در منطقه به‌شمار می‌رود.

کد خبر 777202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جهان IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
    1 0
    بازم به شهردار منطقه ۶ از شهردار منطقه ۳ فکر کنم طرف سروش و جوباره اکثریت این منطقه فرسوده است خدا نکرده اگر زلزله شود این منطقه با خاک یکسان میشود