تعطیلی ۱۵۰ مدرسه استان اصفهان در پی فرونشست/ با کمبود ۲۰۰۰ معلم روبه‌رو هستیم

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: در این استان با کمبود ۲۰۰۰ معلم روبه‌رو هستیم، در سال‌های گذشته بیش از ۶۰۰۰ کمبود معلم داشتیم، اما با تلاش‌های فراوان این عدد را به ۲۰۰۰ رساندیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سیداحمدرضا بنی‌لوحی امروز _پنجشنبه یازدهم مرداد_ در جلسه کارگروه فرهنگی کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: در استان اصفهان حدود ۵۶۰۰ مدرسه وجود دارد که ۱۶۰۰ آن در سطح کلان‌شهر اصفهان فعال است، همچنین ۹۸۰ هزار دانش‌آموز در این استان مشغول به تحصیل هستند که ۳۸۰ هزار آن‌ها در کلان‌شهر اصفهان تحصیل می‌کنند.

وی افزود: زمانی که حجم و گستردگی موضوع زیاد باشد، مدیریت و تخصیص منابع این موضوع با مشکل روبه‌رو می‌شود.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان تاکید کرد: لیستی از افرادی که به سن تحصیل رسیده‌اند، تهیه مو بر اساس سوابق آن‌ها در آموزش و پرورش نسبت به پیگیری وضعیتی تحصیلی افراد اقدام می‌کنیم.

بنی‌لوحی با بیان اینکه سال گذشته در استان ۵۰۰۰ بازمانده از تحصیل داشتیم که ۳۵۰۰ آن‌ها مجدد مشغول به تحصیل شدند، گفت: زمانی که آمار آسیب‌های اجتماعی در کشور صفر شد، آمار ترک تحصیل نیز صفر می‌شود.

وی با بیان اینکه طبق قانون کشور، تحصیل در دوره ابتدایی واجب‌التعلیم خواهد بود و تحصیل در سایر پایه‌ها لازم‌التعلیم است، ادامه داد: در حال حاضر شرایط ثبت نام سخت شده است و والدین دلیل اصلی این موضوع هستند، زیرا کودکان خود را در مدارس محدوده‌های دیگری ثبت نام می‌کنند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان خاطرنشان کرد: برای هر مدرسه محدوده‌ای مشخص شده است و دانش‌آموز باید در محدوده خود برای تحصیل در مدرسه ثبت نام کند، همچنین منابع دولتی و سرانه‌های دولتی باید به مدارس اختصاص پیدا کند تا این مشکل کم‌رنگ تر شود.

بنی‌لوحی با بیان اینکه جلسات مختلفی درباره موضوع هزینه‌های مدارس برگزار شده است و مدارس نیز این موارد را رعایت می‌کنند، گفت: موارد مطرح شده بسیار گسترده بوده و حوزه آموزش و پرورش نیز بسیار گسترده است، همچنین حوزه آسیب‌های اجتماعی خیلی وسیع است.

تمام نگاه آموزش و پرورش به مدارس پایین دست بوده و تمام تمرکز آموزش و پرورش جذب دانش آموز در مدارس دولتی شده است

وی با بیان اینکه حدود پنج درصد دانش‌آموزان در استان اصفهان اتباع هستند، افزود: در حال حاضر دستورالعمل ثبت نام اتباع در مدارس ارائه نشده است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان تاکید کرد: در محل تجمع اتباع باید توانایی پوشش تحصیل ان‌ها را داشته باشیم، زیرا در صورت پوشش ندادن، اتباع به محدوده دیگری برای ثبت نام مراجعه نمی‌کنند و ترک تحصیل می‌کنند.

بنی‌لوحی با بیان اینکه تقریباً آمار دانش‌آموزی و جمعیتی در حال کاهش است، گفت: در استان اصفهان با کمبود ۲۰۰۰ معلم روبه‌رو هستیم، در سال‌های گذشته بیش از ۶۰۰۰ کمبود معلم داشتیم، اما با تلاش‌های فراوان این عدد را به ۲۰۰۰ رساندیم، همچنین در حال حاضر ۲۰۰۰ معلم و پرسنل در حال فعالیت برای اتباع هستند.

وی ادامه داد: ارائه مدارک هویتی برای ثبت نام دانش‌آموزان واجب است، زیرا آموزش و پرورش امانتدار خانواده‌ها است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان خاطرنشان کرد: در مدارس انواع دانش‌آموزان وجود دارد و دانش‌آموز درس نخوان نیز رها نمی‌شود، زیرا این موضوع با روحیه آموزش و پرورش سازگار نیست.

بنی‌لوحی با بیان اینکه تمام نگاه آموزش و پرورش به مدارس پایین دست بوده و تمام تمرکز آموزش و پرورش جذب دانش‌آموز در مدارس دولتی شده است، گفت: مدارس غیر دولتی در مناطق پایین دست، خصوصی و در موضوع عدالت آموزشی نیز مفید است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه تقریباً در استان ۵۶۰۰ مدرسه وجود دارد که ۱۶۰۰ آن در سطح کلان‌شهر فعال است، تصریح کرد: فرونشست ۱۵۰ مدرسه استان را از دور فعالیت خارج کرده است.

وی با بیان اینکه ساز و کار شکایت از آموزش و پرورش مشخص است و سامانه‌ای با این عنوان در آموزش و پرورش وجود دارد، اضافه کرد: اتباع با مدارک اقامتی یا کد یکتا ثبت نام می‌شوند.

کد خبر 777108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.