وزش باد شدید و هجوم ریزگردها به کرمان در نیمه تابستان

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان گفت: تا اواسط هفته آینده با وزش باد نسبتا شدید و انتقال ریزگرد از استان‌های هم‌جوار، خیزش گردوخاک، افزایش غلظت غبار، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا در استان پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، امین دریافر، امروز _پنج‌شنبه یازدهم مرداد_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طبق بررسی آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی از امروز تا اواسط هفته آینده با وزش باد نسبتاً شدید و انتقال ریزگرد از استان‌های هم‌جوار، خیزش گرد و خاک، افزایش غلظت غبار، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا در استان به ویژه برای مناطق شمالی، جنوبی، نوار شرقی و برخی مناطق شمال غربی پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: طی این مدت در مناطق جنوبی و جنوب غربی استان ضمن افزایش ابر، وقوع رگبار باران محتمل است و به لحاظ دمایی نیز طی روزهای آتی کاهش نسبی دما و سپس تداوم هوای گرم برای اغلب مناطق را خواهیم داشت.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان تصریح کرد: صبح امروز شهداد با حداقل دمای ۳۸.۴ درجه سانتیگراد برای یازدهمین روز متوالی گرم‌ترین صبح را در بین ایستگاههای هواشناسی کشور داشته است و در ۲۴ ساعت گذشته نیز با حداکثر دمای ۴۸.۴ درجه سانتیگراد بعد از دهلران با دمای ۴۸.۶، بالاترین دمای ثبت شده در کشور را داشته است.

کد خبر 777084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.