خدمات‌رسانی به زائران اربعین در مرز خسروی از ۱۶ مرداد آغاز می‌شود 

استاندار کرمانشاه از آغاز آیین رسمی خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی از شانزدهم مرداد سال جاری در مرز رسمی خسروی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، محمدطیب صحرایی عصر روز _چهارشنبه دهم مرداد_ در جلسه ستاد اربعین استان کرمانشاه در محل پایانه مرزی خسروی با تاکید بر پیگیری مصوبه‌های این ستاد در حوزه‌های مختلف اجرایی توسط کمیته‌های مربوطه با حساسیت و جدیت، اظهار کرد: تمام ظرفیت لازم برای تسهیل در تردد زائران و رفاه حال آن‌ها با توجه به گرمای هوا، به کارگیری شده است تا زائران بتوانند با سهولت و آرامش از کرمانشاه و مرز خسروی به سمت کربلای معلی تردد کنند.

وی افزود: ارتقای وضعیت حمل‌ونقل و توسعه پارکینگ‌های مرزی و شهرستان قصرشیرین، ایجاد شرایط اسکان و پذیرایی و توزیع آب آشامیدنی، تقویت بخش‌های بهداشتی، جمع‌آوری زباله، توسعه سایبان‌ها و اماکن اقامتی و استراحت و توقف زائران در مرز خسروی از دیگر تمهیدات فراهم شده برای زائران بود که وی در خصوص آن‌ها سخن گفت.

استاندار کرمانشاه از برپایی سه بیمارستان موقت در محل سه راهی نصرآباد در حوزه انتهایی قصرشیرین به مرز خسروی، قرارگاه وزارت دفاع در مسیر سه کیلومتری منتهی به مرز و نقطه صفر مرزی برای ارائه خدمات درمانی به زائران اربعین خبر داد و تاکید کرد: بُعد فرهنگی کنگره عظیم اربعین و بهره‌برداری فرهنگی در حوزه‌های ملی و بین‌المللی اهمیت زیادی دارد.

صحرایی اضافه کرد: ترانزیت سوخت و صادرات نیز در ایام اربعین کماکان از مرزهای قصرشیرین ادامه دارد و در این زمینه به دنبال توازن و مدیریت تردد کامیون‌ها و ترانزیت بر اساس شرایط موجود و همزمانی با تردد زائران هستیم.

وی از تمام زائران دعوت کرد تا مرز خسروی را به عنوان قدیمی‌ترین، اصلی‌ترین، نزدیک‌ترین و آسان‌ترین مرز برای تردد به کربلای معلی انتخاب کنند.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: زائرانی که از مرز خسروی به کربلای معلی تردد کنند، امکان زیارت کاظمین و سامرا در مسیر رفت و برگشت خود را دارند و این می‌تواند تجربه شیرینی را برای زوار رقم بزند.

صحرایی از توافق با کشور عراق و پیگیری‌های لازم برای برپایی موکب‌های خدمات‌رسانی به زوار و استقرار سرویس‌های حمل‌ونقل در منذریه تا پایانه‌ی مسافری حسینیه بغداد برای جابه‌جایی و انتقال زوار خبر داد.

سیدجعفر امامیان، دبیر ستاد اربعین استان کرمانشاه نیز تاکید کرد: تمام مقدمات لازم برای پذیرایی و میزبانی زائران در مرز خسروی فراهم شده است.

وی از استقرار کمیته‌های ستاد اربعین از پانزدهم مرداد در محل قرارگاه مرکزی اربعین در مرز خسروی خبر داد و گفت: اقدامات ترافیکی، برپایی موکب‌ها، آماده‌سازی پارکینگ‌ها و پیش‌بینی لازم در راستای تأمین آب آشامیدنی و یخ مورد نیاز موکب‌ها و استقرار اتوبوس‌های ناوگان حمل‌ونقل برای جابه‌جایی زائران و دیگر موارد لازم توسط کمیته‌ها فراهم شده است و همه پای کار هستند تا زمینه رضایتمندی زائران در این مرز را فراهم کنیم.

سردار محمد نظر عظیمی، فرمانده قرارگاه منطقه‌ای نجف اشرف نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در این جلسه با اشاره به ایجاد پارکینگ در حاشیه جاده ترانزیتی برکت از دو برابر شدن ظرفیت پارک خودروهای سواری زائران تا ۴۰ هزار دستگاه در این توقفگاه در مرز خسروی خبر داد.

کد خبر 777033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.