کاهش دما موقتی است / هوا به اندازه روزهای ابتدایی مرداد گرم نخواهد شد

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی ایران از افزایش نسبی دما و ماندگاری هوای گرم تا پایان هفته آینده در اغلب مناطق کشور خبر داد و گفت: طی اواخر هفته جاری روند کاهش موقتی یک درجه‌ای دما را در بیشتر نقاط استان‌ها تجربه خواهیم کرد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه طی امروز به طوری تقریبی افزایش نسبی دما برای بیشتر مناطق کشور پیش‌بینی شده است، اظهار کرد: به دلیل موقعیت جغرافیایی ایران، افزایش دمای هوا در تابستان طی سال بدین شکل بوده و مسئله جدیدی نیست.

وی پیرامون اینکه براساس داده‌های هواشناسی طی فردا و روز جمعه دوازدهم مرداد، روند کاهشی یک درجه‌ای دما را در اغلب نواحی استان‌ها تجربه خواهیم کرد، افزود: طی این روزها کاهش دمای هوا موقتی است و از اوایل هفته آینده، ماندگاری هوای گرم در اغلب مناطق کشور تداوم خواهد داشت.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی ایران ادامه داد: از اواخر هفته آینده مطابق با الگوهای گرم تابستانه، ماندگاری گرمای هوا را همچنان در کشور تجربه خواهیم کرد، اما میزان درجه گرما در مقیاس افزایش دمای هفته‌های گذشته نخواهد بود.

ضیائیان درباره افزایش دمای هوای کشور طی هفته گذشته و روزهای اخیر تصریح کرد: تشدید نفوذ توده کم‌فشار بر روی نوار شمالی سبب افزایش دمای هوا بوده است، اما با نفوذ پرفشاری این پدیده، طی چند روز اخیر هوای خنک‌تری را نسبت به روزهای قبل تجربه کردیم، به طوری که روز گذشته کمترین دما در نوار شمالی کشور ثبت شد.

وی ادامه داد: در این موقعیت که نفوذ پرفشاری بر روی نوار شمالی کشور کاهش پیدا می‌کند، برای امروز یک افزایش نسبی دما را در اغلب مناطق خواهیم داشت، اما این کاهش موقتی است و از اوایل هفته مجدد، دمای هوا اندکی افزایش دارد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی ایران با اشاره به ماندگاری گرمای الگوی تابستانه و افزایش نسبی دمای هوا از اوایل تا اواخر هفته آینده در بیشتر مناطق کشور گفت: در این مدت با افزایش و موج گرمای هفته نخست مرداد سال جاری مواجه نخواهیم بود، برای مثال افزایش دمای پایتخت طی روز شنبه، ششم مرداد با ثبت ۴۱.۷ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین روزها را در ماه‌های اخیر سال جاری ثبت کرد، اما دمای این کلانشهر در هفته آینده بین ۳۷ تا ۳۹ درجه خواهد بود و بعید است به دمای ۴۰ درجه سانتی‌گراد برسد.

وی ادامه داد: گرمای هوا مطابق با الگوهای گرم تابستانه تا پایان تابستان در بیشتر مناطق کشور ماندگار است و مطابق داده‌های هواشناسی، پیش‌بینی وضعیت دمای هوا را طی هفته‌های آینده اعلام خواهیم کرد.

کد خبر 776848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • پریسا IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۲
    3 0
    از تابستان و گرما بیزارم دوست داشتم تو قطب زندگی می کردم
  • عارش FI ۰۰:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۳
    0 0
    خدایش چند بار کلمات تکراری استفاده کردید خجالت بکشید
  • سجادیان IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۳
    0 0
    خدای قادر و توانا خدای بخشنده مهربان خدای ارحم الراحمین رحم کن