بارش باران های رگباری در راه گیلان

مدیرکل هواشناسی گیلان از صدور هشدار سطح زرد هواشناسی برای فعالیت سامانه ناپایدار از بعدازظهر فردا(پنج شنبه) تا جمعه در استان خبر داد و گفت: طی این مدت برخی مناطق بارندگی( گاهی رگباری و موقتی شدید)، رعد و برق، وزش باد(گاهی شدید)، مه آلودگی و مناطق مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

محمد دادرس در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در گیلان اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده استقرار جوی غالباً پایدار در منطقه است و بر این اساس، طی امروز هوای گرم و مرطوب و افزایش نسبی دما مورد انتظار است.

وی از صدور هشدار سطح زرد هواشناسی برای فعالیت سامانه ناپایدار از بعدازظهر فردا (پنج شنبه) تا جمعه در استان خبر داد و افزود: طی این مدت برخی مناطق بارندگی (گاهی رگباری و موقتی شدید)، رعد و برق، وزش باد (گاهی شدید)، مه آلودگی و مناطق مستعد بارش تگرگ پیش بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی گیلان خاطرنشان کرد: آب‌گرفتگی منطقه‌ای، لغزندگی سطح جاده‌ها به ویژه محورهای کوهستانی و کاهش دید افقی، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتمال جاری شدن سیلاب موقتی، احتمال لغزش و رانش، سقوط سنگ، احتمال خسارت به محصولات کشاورزی و سازه‌ها و برخورد صاعقه از اثرات فعالیت این سامانه پیش‌بینی شده است.

دادرس تاکید کرد: شهروندان و گردشگران طی این مدت از توقف، استقرار و برپایی چادر مسافرتی در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.

وی ادامه داد: به‌منظور جلوگیری از وقوع حوادث و صدمات ناگوار انسانی، شهروندان و مسافران طی این مدت از کوهنوردی در مناطق کوهستانی و عشایر از جابه‌جایی و کوچ اجتناب کنند.

دادرس تصریح کرد: طی این مدت مدیریت ورودی و خروجی زمین‌های کشاورزی و شالیزارها و تمهیدات لازم در بخش‌های مختلف کشاورزی، احتیاط در ترددهای جاده‌ای به ویژه محورهای کوهستانی، محکم کردن سازه‌های موقت، تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها و هنگام وقوع رعدوبرق پناه گرفتن در مکان‌های امن و سرپوشیده ضروری است.

هشدار سطح زرد برای ارتفاع موج دریای خزر

مدیرکل هواشناسی گیلان از صدور هشدار سطح زرد هواشناسی دریایی برای افزایش نسبی موج دریای خزر از پیش از ظهر فردا پنج شنبه تا ظهر جمعه خبر داد و گفت: ارتفاع موج برای نزدیک ساحل استان حدود یک تا یک متر و ۸۰ سانتی متر پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه غرق شدن شناگران، احتمال آسیب به قفس‌ها و تورهای صیادی و احتمال خسارت به قایق‌ها و و شناورهای کوچک از اثرات این سامانه است، تاکید کرد: طی این مدت، ممانعت از شنا کردن، محدود کردن تردد قایق‌های سبک و تفریحی، احتیاط در ورود و خروج کشتی‌ها به بندر، احتیاط در تردد کشتی‌های تجاری، محدود کردن فعالیت‌های شیلاتی و پشتیبانی صنایع فراساحلی و تمهیدات لازم توسط کلیه فعالان دریایی توصیه می‌شود.

دادرس افزود: از روز شنبه هفته آینده تا اواسط هفته، شرایط برای جوی غالباً پایدار، آسمانی غالباً صاف و آفتابی و روند افزایش دما در منطقه مهیا خواهد شد.

کد خبر 776833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.