دریافت گذرنامه‌های زیارتی به صورت اینترنتی / بیش از یک میلیون گذرنامه صادر شد

جانشین معاون هماهنگ کننده فراجا گفت: برای درخواست صدور گذرنامه‌های زیارتی، نیازی به حضور فیزیکی شهروندان در مکان‌هایی مانند پلیس گذرنامه یا پلیس +۱۰ نیست و متقاضیان می‌توانند به صورت اینترنتی درخواست خود را ثبت و حداکثر ظرف مدت ۷۲ ساعت آن را تحویل بگیرند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سردار محمد شرفی در حاشیه بازدید از مرز سومار از آمادگی پلیس برای مدیریت سفرهای زائران اربعین به کربلای معلی و عتبات عالیات خبر داد و اظهار کرد: با وجودی که سفر معنوی اربعین ۱۴۰۳ هنوز به صورت رسمی آغاز نشده است، اما خدمات پلیس به زائران آغاز شده و هر روز هم گسترش پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه پلیس از همان سال گذشته در پایان مأموریت اربعین ۱۴۰۲، اقدامات عملیات و اجرایی خود را برای اربعین ۱۴۰۳ آغاز کرد، افزود: در این مدت ضمن شناسایی آسیب‌ها و مشکلات سال‌های گذشته اقدامات لازم برای تردد هرچه بهتر و ایمن‌تر زائران انجام شده است.

رئیس قرارگاه اربعین فرماندهی انتظامی کل کشور تصریح کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته تلاش خواهیم کرد، مأموریت اربعین ۱۴۰۳ را بهتر از سال‌های گذشته به انجام برسانیم و در این راستا نیز تاکنون همه چیز طبق روال و برنامه پیش رفته است.

سردار شرفی عنوان کرد: برای مراسم اربعین سال ۱۴۰۳ تلاش شده تا خدمات گذرنامه‌ای را گسترش دهیم و علاوه بر تمدید گذرنامه‌های قبلی زائران، گذرنامه‌های زیارتی نیز برای حضور در این مراسم صادر می‌شود.

وی ادامه داد: برای درخواست صدور گذرنامه‌های زیارتی، نیازی به حضور فیزیکی شهروندان در مکان‌هایی مانند پلیس گذرنامه یا پلیس +۱۰ نیست و متقاضیان می‌توانند به صورت اینترنتی درخواست خود را ثبت و حداکثر ظرف مدت ۷۲ ساعت آن را تحویل بگیرند.

رئیس قرارگاه اربعین فرماندهی انتظامی کل کشور برای صدور گذرنامه‌های زیارتی توافق لازم با مسئولان کشور عراق نیز صورت گرفته و هموطنان برای حضور در این کشور و زیارت اربعین با داشتن این گذرنامه‌ها مشکلی نخواهند داشت، خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از یک میلیون جلد گذرنامه برای زائران صادر شده است.

سردار شرفی با اشاره به امکانات خوب ایجاد شده در مرز خسروی و مرز سومار گفت: پیشنهاد می‌کنیم زائران با توجه به ازدحام جمعیتی که در مرز مهران وجود دارد، پایانه خسروی را که از امکانات و ظرفیت‌های خوبی برخوردار است، برای سفر خود انتخاب کنند، مرز سومار نیز از شرایط و امکانات خوبی برخوردار است و موکب‌داران از این مرز تردد خواهند کرد.

کد خبر 776809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.