۴۲ درصد مشاغل زنجان مربوط به بخش خدمات است

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: طبق آمارهای احصا شده، ۴۲درصد مشاغل ایجاد شده در استان زنجان مربوط به بخش خدمات است.

طیب جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: اشتغال و پویایی بخش اقتصاد موجب ارتقای کیفیت زندگی و رضایتمندی افراد، افزایش بهداشت روانی و سلامت جامعه شده است و نقش به‌سزایی در کاهش آسیب‌های اجتماعی ایفا می‌کند.

وی افزود: همچنین اشتغالزایی در روستاها نیز نقش مهمی در جلوگیری از مهاجرت جوانان روستایی ایفا می‌کند، چه بسا که برخی از روستاییان از توانمندی‌های بسیاری در این حوزه برخوردار هستند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با ارائه گزارشی از اشتغال ایجاد شده در استان گفت: در سال گذشته، طرح‌های خوداشتغالی با سهم ۷۷ درصدی (در کنار سهم ۲۳ درصدی طرح‌های کارفرمایی) و نیز بخش خدمات با سهم ۴۲ درصدی (در کنار دو بخش صنعت و کشاورزی) بیشترین نقش را در بهبود وضعیت اشتغال استان داشته‌اند.

جعفری گفت: سال قبل تعهد استان ایجاد ۱۴ هزار و ۶۴۹ فرصت شغلی بود که بیش از ۱۶ هزار اشتغال در استان ایجاد و در سامانه رصد ثبت شد و زنجان به این لحاظ در ردیف استان‌های برتر قرار گرفت.

وی تصریح کرد: برای سال‌جاری نیز سهم استان ایجاد ۱۱ هزار و ۵۷ فرصت شغلی جدید تعیین و سهم شهرستان‌ها نیز بر اساس جمعیت، وضعیت اشتغال و نرخ بیکاری در آنها، تعیین و ابلاغ شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: اولویت استان در سال‌جاری تمرکز بر اشتغال دانش‌آموختگان است که در این راستا ۴۰ درصد از سهم اشتغال‌زایی استان به این قشر اختصاص پیدا خواهد کرد.

کد خبر 776785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.