زمان تغییر راهبرد در محور مقاومت است/ زدودن چهره‌های کلیدی دشمن ضروری است

کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: اکنون زمان تغییر معادله و راهبرد در محور مقاومت است؛ محور مقاومت باید امروز از این خواب غفلت بیدار شود و استراتژی و راهبرد خود را تغییر داده و تمرکز خود را بر زدن چهره‌های کلیدی دشمن قرار دهد.

علی عبدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، ترور شهید هنیه در تهران را منحصر به فرد دانست و اظهار کرد: این ترور با شهادت شهید سید رضی موسوی و صالح العاروری و سردار زاهدی در طی عملیات طوفان الاقصی فرق دارد چرا که در ایران اتفاق افتاده و پای تهران در میان است و بخشی از مسئولیت آن متوجه کوتاهی و اهمال ما است که باید آن را جبران کنیم.

وی افزود: ترور حاج محسن، فرمانده ارشد حزب الله نیز بعد از سفر نتانیاهو به واشنگتن اتفاق افتاد که نشان می‌دهد در واشنگتن توافقاتی صورت گرفته که این ترورها با بی‌پروایی انجام می‌شود.

کارشناس مسائل غرب آسیا ابراز کرد: هم ترور یکی از مقامات ارشد حزب الله در بیروت و هم ترور یکی از عالی‌ترین مقامات حماس در تهران نشان می‌دهد رژیم صهیونیستی نه تنها از طوفان الاقصی نتیجه نگرفته بلکه حملات خود را تهاجمی‌تر و گستاخانه تر کرده است.

وی در خصوص چرایی گستاخی‌های بیشتر دشمن تشریح کرد: دشمن با شروع طوفان الاقصی و حتی قبل تر از آن، تمرکز خود را بر شهادت چهره‌های کلیدی مقاومت گذاشته است و در مقابل محور مقاومت تنها به هدف قرار دادن مراکز و ساختمان و در و دیوار دشمن دل خوش کرده و این معادله جواب نداده است.

عبدی ادامه داد: اکنون زمان تغییر معادله و راهبرد در محور مقاومت است؛ محور مقاومت باید امروز از این خواب غفلت بیدار شود و استراتژی و راهبرد خود را تغییر داده و تمرکز خود را بر زدن چهره‌های کلیدی دشمن قرار دهد.

وی تاکید کرد: تا زمانی که دشمن تاوان ما به ازایی برای ترورها و جنایات خود ندهد تحولی جدی در خط مشی خود ایجاد نخواهد داد و این مستلزم آن است که دشمن پایاپای جنایات خود هزینه بپردازد که متأسفانه هنوز هزینه‌ای نپرداخته است.

کارشناس مسائل غرب آسیا یادآور شد: در عملیات وعده صادق هم مشکل بزرگی که وجود داشت این بود که همانند عملیات حمله به عین الاسد اصل بر نگرفتن تلفات از دشمن بود؛ تا زمانی که به گرفتن تلفات اقتصادی از دشمن که قابل جبران است اکتفا کنیم و دشمن تلفات انسانی ندهد دشمن به اقدامات خود ادامه خواهد داد؛ بنابراین لازم است به شکار چهره‌های کلیدی دشمن یعنی مقامات امنیتی، سیاسی، نظامی برویم.

وی تاکید کرد: اگر مقاومت تغییر راهبرد ندهد، باید شاهد تداوم این روند باشیم که دشمن اقدامات خود را گستاخانه تر تشدید خواهد کرد.

عبدی با اشاره به سفر نتانیاهو به واشنگتن یادآور شد: باید دید در پشت پرده مذاکرات نتانیاهو و مقامات عالی سیاسی، نظامی و امنیتی آمریکا چه توافقاتی حاصل شده که نتانیاهو بعد از بازگشت چنین رویه تهاجمی‌تر را اتخاذ کرده است؛ به نظر می‌رسد نتانیاهو هزینه‌های لازم را از آمریکا دریافت کرده که این عملیات تروریستی را رقم زد.

وی با اشاره به عدم اظهار نظر مقامات آمریکایی در این خصوص خاطرنشان کرد: قطعاً آمریکا مسئولیت این جنایت را بر عهده نمی‌گیرد و در منطق صهیونیستی رفتار می‌کند که «می‌زند و گردن نمی‌گردد» و لازم است جبهه مقاومت هم زین پس از همین روش و منطق استفاده کند.

کد خبر 776784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.