استقرار جوی غالبا پایدار و افزایش نسبی دما در گیلان

مدیرکل هواشناسی گیلان از استقرار جوی غالبا پایدار در استان خبر داد و گفت: فردا (چهارشنبه) برای استان آسمانی صاف تا نیمه ابری و مه آلود، افزایش نسبی دما، گاهی افزایش ابر، احتمال رگبار و رعد و برق پراکنده و وزش باد (پاره ای نواحی موقتی شدید) پیش‌بینی می‌شود.

محمد دادرس در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در گیلان، اظهار کرد: از زمان آغاز فعالیت سامانه بارشی از بعدازظهر شنبه هفته جاری تا ساعت ۹:۳۰ صبح امروز (سه‌شنبه)، بیشترین بارندگی در امام زاده اسحاق شفت با ۱۷۸ میلی‌متر به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده خروج سامانه ناپایدار و استقرار جوی غالباً پایدار در گیلان است، افزود: فردا (چهارشنبه) برای استان آسمانی صاف تا نیمه ابری و مه آلود، افزایش نسبی دما، گاهی افزایش ابر، احتمال رگبار و رعد و برق پراکنده و وزش باد (پاره‌ای نواحی موقتی شدید) پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی گیلان خاطرنشان کرد: به تدریج از روز پنجشنبه تا جمعه به سبب گذر امواج کم و بیش ناپایدار از منطقه، در بعضی نقاط گیلان، افزایش ابر و رعد و پیش بینی پیش بینی می‌شود.

دادرس گفت: از شنبه هفته آینده تا اواسط هفته، شرایط برای جوی پایدار، آسمان غالباً صاف و آفتابی و افزایش دما در منطقه مهیا خواهد بود.

وی گفت: تا شنبه هفته آینده، شرایط دریای خزر برای ورود خروج کشتی به بندر مناسب و طی پنجشنبه و جمعه برای عملیات‌های لایروبی و یدک‌کشی نامناسب خواهد شد.

مدیرکل هواشناسی گیلان با بیان اینکه شرایط برای تخلیه و بارگیری غلات به دلیل احتمال رگبار پراکنده طی سه‌شنبه و پنجشنبه گاهی با احتیاط مناسب و جمعه گاهی نامناسب خواهد شد، تاکید کرد: شرایط دریای خزر برای شنا در روزهای پنجشنبه و جمعه در برخی نواحی گیلان نامناسب خواهد شد.

کد خبر 776562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.