موانع پیش پای فعالان اقتصادی استان مرکزی باید برداشته شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی گفت: روان کردن مسیر برای رفع مشکلات مردم و رفع موانع پیش پای فعالان اقتصادی این استان ضروری است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، حسن میرزاخانی صبح امروز _سه‌شنبه نهم مرداد_ در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان مرکزی اظهار کرد: تقویت بخش خصوصی و ایجاد یک رقابت سالم در اقتصاد ضروری است.

وی افزود: مسیر آینده ایران اسلامی، رونق و رشد اقتصادی، صادرات غیرنفتی، جذب سرمایه داخلی و خارجی و اشتغال برای نسل تحصیل کرده خواهد بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی خاطرنشان کرد: روان کردن مسیر برای رفع مشکلات مردم و رفع موانع پیش پای فعالان اقتصادی این استان ضروری است.

میرزاخانی ادامه داد: با وجود اینکه عمر دولت سیزدهم به پایان رسیده است، امور و وظایف محوله متوقف نشده و تلاش‌ها برای توسعه استان مرکزی تداوم می‌یابد.

وی با بیان اینکه مهار تورم از سیاست‌های کلان دولت است، گفت: هر اقدام دولت، پیام مثبت و منفی به دنبال دارد، سیاست بانک مرکزی، مهار تورم و رشد نقدینگی است که در برخی مواقع محدودیت در تولید را به دنبال دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی اضافه کرد: دولت خود را برای هرگونه حمایت از کارآفرینان و رفع موانع اقتصادی و ارائه تسهیلات لازم برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار متعهد می‌داند.

میرزاخانی ادامه داد: تسهیلاتی که به نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی پرداخت می‌شود از محل منابع دولت است و از منابع بانک‌ها نیست و باید در اسرع وقت به متقاضیان پرداخت شود.

وی خاطرنشان کرد: برای اینکه کشور بتواند از لحاظ اقتصادی در مسیر درست قرار گیرد و شاهد ثبات در حرکت اقتصادی باشیم و مسیر آینده اقتصادی‌اش قابل پیش‌بینی باشد، ضروری است که دولت گام‌های محکم و باثباتی برای رفع مشکلات اقتصادی بردارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی با بیان اینکه یکی از قوانین خوب مصوب در کشور، قانون بهبود فضای کسب و کار است افزود: این قانون سال ۹۰ به تصویب رسید و جامعیت در سطح ملی و استانی داشته است تا به فعالان اقتصادی کمترین آسیب وارد شود و همچنین در واحدهای تولیدی و صنعتی رشد و توسعه حاصل شود.

میرزاخانی ادامه داد: در صورتی که حمایت لازم از بخش خصوصی انجام و موانع تولید حذف شود و فضای رقابتی در کشور وجود داشته باشد، بی تردید می‌توان از موانع عبور کرد.

ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مشکلات واحدهای تولیدی را رفع کند

علی جودکی، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی تاکید کرد: بر اساس قانون ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، موظف است مشکلات بین واحدهای تولیدی را مرتفع کند.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی استان در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید همراهی قابل قبولی داشته‌اند افزود: کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان مرکزی در سطح کشور رتبه اول را کسب کرده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی تصریح کرد: سال گذشته این کارگروه ۱۷۸ نشست برگزار کرد که نتیجه آن ۶۶۲ مصوبه بود که ۷۸ درصد مصوبات اجرایی و ۱۳ درصد به ستاد ملی ارسال شده است.

جودکی ادامه داد: ۱۱۷ موضوع در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان مربوط به مشکلات بانک‌ها مانند سرمایه و نقدینگی، و ناترازی انرژی آب، برق و مالیات اختصاص داشت.

وی با بیان اینکه این کارگروه امسال ۲۸ جلسه با ۱۱۸ مصوبه داشته است، گفت: از این میزان ۷۸ درصد مصوبات اجرا و ۲۲ درصد در حال اجرا است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی تصریح کرد: همه تلاش این سازمان حذف موانع پیش روی واحدهای تولیدی است و تصمیمات گرفته شده باید در بازه زمانی مشخص شده است، به راه حل منتهی شود.

کد خبر 776475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.