سامانه بارشی موسمی در ۳ استان کشور قوت گرفت / اردبیل خنک‌ترین مرکز استان کشور است

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به تشدید فعالیت سامانه بارشی موسمی در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، شرق و شمال هرمزگان و جنوب و جنوب غرب کرمان گفت: امروز اردبیل با بیشینه دمای ۲۳ درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین مرکز استان کشور خواهد بود.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به تشدید فعالیت سامانه بارشی موسمی اظهار کرد: امروز شاهد تشدید فعالیت سامانه بارشی موسمی با مخاطرات رگبار باران، رعدوبرق همراه با وزش باد شدید خواهیم بود.

وی افزود: شرایط مذکور در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، شرق و شمال هرمزگان و جنوب و جنوب غرب کرمان انتظار می‌رود و سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، کاهش دید، آب‌گرفتگی معابر، لغزندگی جاده‌ها و خسارت به سازه‌های موقت و محصولات کشاورزی مورد انتظار است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: به‌منظور پیشگیری از بروز آسیب و خسارت، پرهیز از تردد و اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، خودداری از فعالیت طبیعت‌گردی به‌ویژه در ساعات بعدازظهر، پرهیز از فعالیت‌های کوه‌نوردی، پرهیز از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع و اطمینان از استحکام سازه‌های موقت باید مد نظر قرار گیرد.

ضیائیان ادامه داد: لایروبی کانال‌ها، آب‌روها و دهانه پل‌ها و تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی، تسریع در جابه‌جایی محصولات کشاورزی برداشت شده، آمادگی راهداری، وزارت نیرو و سایر دستگاه‌های اجرایی خدمت‌رسان و امدادی نیز از دیگر توصیه‌هایی است که باید افراد نسبت به آن دقت داشته باشند.

وی گفت: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده، فردا در جنوب سیستان و بلوچستان، شرق و شمال هرمزگان و جنوب جنوب غرب کرمان، شرق و جنوب شرق فارس و ارتفاعات کهگیلویه و بویراحمد و پنجشنبه در ارتفاعات و دامنه در گلستان و شرق مازندران، جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب و جنوب غرب کرمان، شرق و شمال هرمزگان و شرق و ارتفاعات شمالی فارس، نیز شاهد رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و در نواحی مستعد گردوخاک خواهیم بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه کرد: از پنجشنبه تا شنبه با توجه به تشدید سرعت وزش باد در بعضی ساعات، در شرق کشور رخداد طوفان شن دور از انتظار نیست و امروز اردبیل با بیشینه دمای ۲۳ درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین مرکز استان کشور خواهد بود.

کد خبر 776458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.