اهدای خون بانوان خراسان شمالی ۲ برابر کشوری است

مدیرکل انتقال خون خراسان شمالی با تاکید بر اینکه جامعه بانوان در اولویت فرهنگ‌سازی انتقال خون قرار دارند گفت: میزان مشارکت بانوان کشور در اهدای خون ۴.۴ درصد، اما در استان ۹ درصد است.

هادی نوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خراسان شمالی اظهار کرد: سال ۱۴۰۱، ۳۶ درصد و سال ۱۴۰۲، ۲۰ درصد تعداد اهداکنندگان خون در خراسان شمالی رشد داشت که در کل کشور رتبه نخست را کسب کردیم.

وی افزود: هیچ گاه در استان با کمبود خون مواجه نبودیم اما اهدای خون یک فعالیت مستمر است و باید در طول زمان رخ دهد که هر زمان فراخوان دادیم، مردم استان پای کار بودند.

مدیرکل انتقال خون خراسان شمالی با تاکید بر اینکه استان در بانک ذخیره خون با کمبودی مواجه نیست، خاطرنشان کرد: زمانی هر استان فقط خون مورد نیاز خود را تأمین می‌کرد، اما اکنون مازاد خون در هر استان به سایر مناطق ارسال می‌شود؛ با این حال گروه‌های خونی منفی بیشتر مورد نیاز است.

نوری با تاکید بر اینکه جامعه بانوان به عنوان فرهنگ سازان کشور امسال در اولویت انتقال خون قرار دارند، تصریح کرد: میزان مشارکت بانوان کشور در اهدای خون ۴.۴ درصد اما در استان ۹ درصد است.

وی با اشاره به اینکه جامعه رو به پیری است، گفت: به دنبال افزایش اهداکنندگان جوان هستیم که در این مسیر فرهنگ‌سازی ها انجام شده است و می‌شود.

کد خبر 776450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.