اقدامات پیشگیرانه شهرداری قم برای مقابله با پشه آئدس / اجرای طرح گسترده ضدعفونی انهار

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به اقدامات پیشگیرانه شهرداری قم در مقابله با پشه آئدس گفت: عملیات پدافند زیستی محدوده شهری به منظور بهسازی، پاکسازی و رفع آلودگی محیطی از اماکنی که دارای منابع آب به صورت روباز هستند، در قالب طرح یک ماهه اجرا می‌شود.

سید محسن میرهادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم، اظهار کرد: طرح شست‌وشو و ضدعفونی انهار سطح شهر در راستای ارتقای بهداشت محیط و پیشگیری از آلودگی زیست‌محیطی ۵۰ دستگاه ماشین آلات تا پایان مرداد ماه اجرا می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی جامع و کامل برای نظارت بر نظافت و جمع‌آوری پسماندها، افزود: لایروبی انهار و محل‌های پخش شیرابه زباله با بسیج امکانات ازجمله ۲۶ دستگاه واترجت ۲۴ دستگاه تانکر آب با آب آهک انجام می‌شود.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم یکی از دیگر از اقدامات پیشگیرانه شهرداری قم را مقابله با ناقلین مهاجم زیستی عنوان و تصریح کرد: عملیات پدافند زیستی محدوده شهری در چارچوب دستورالعمل ابلاغی به منظور بهسازی، پاکسازی و رفع آلودگی محیطی از اماکنی که دارای منابع آب به صورت روباز هستند، اجرا می‌شود.

میرهادی از جمع‌آوری و دفع آب‌های خاکستری و رفع آلودگی، سمپاشی محیط شهری بر اساس دستورالعمل قرارگاه پدافند زیستی، پاکسازی، نظافت و رفع آلودگی کانون‌های تجمع زباله و ضایعات در سطح شهر، بهسازی محیطی و پاکسازی آب نماهای سطح شهری از آلودگی‌های زیستی خبر داد و تصریح کرد: پاکسازی و انتقال پسماندهایی که می‌تواند محیط رشد ناقل زیستی باشد به خارج از محیط شهری، جمع‌آوری تمام لاستیک‌های مستعمل و خودروهای فرسوده رها شده در سطح شهر، تشدید نظارت بر آبیاری فضای سبز به منظور جلوگیری از غرق آبی شدن محل‌های آبیاری، آموزش و اطلاع رسانی به شهروندان و عوامل خدمات شهری در حفاظت از خود و پاکسازی محیط شهری از دیگر اقدامات شهرداری قم برای مقابله با پشه آئدس است.

وی اضافه کرد: از شهروندان نیز درخواست می‌کنیم با توجه به وضعیت گرمی هوا پسماندهای خود را در ساعت تعیین شده ساعت ۲۱:۰۰ بیرون از منازل بگذارند و از خروج زباله خارج از وقت و رها کردن پساب خاکستری به انهار خودداری کنند.

کد خبر 776287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.