۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۰
علی‌اکبر زمانه ما

شهید رضا رحیمی جوان‌ترین شهید از میان شهدای حادثه تروریستی خاش است و به نوعی علی‌اکبر شهدای این حادثه محسوب می‌شود؛ رضا رحیمی هنگام شهادت تنها ۲۱ ساله بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شهید رضا رحیمی، در نوزدهم آذر سال ۷۶ در اصفهان به دنیا آمد؛ از مقطع ابتدایی وارد بسیج شد؛ حتی بعد از عضویت در سپاه نیز در مسجد محله به‌عنوان بسیجی خدمت می‌کرد گشت شبانه می‌رفت؛ رضا آنقدر خاشع بور که در مسجد کفش واکس می‌زد و به رضا واکسی معروف شده بود؛ در ایام عید و عزاداری پذیرایی می‌کرد مخصوصاً هر سال در مراسم جشن غدیر، جزو خادمان مسجد بود.

غروب غم‌انگیز ۲۴ بهمن ماه بود که جمعی از رزمندگان لشکر ۱۴ امام حسین (ع) که بی‌سلاح و بی‌دفاع پس از پایان شیفت خود در تأمین امنیت و محرومیت‌زدایی مرزهای جنوب شرقی کشور، در حال بازگشت به منازل خود بودند توسط حمله انتحاری یک خودرو سواری حامل مواد منفجره و به دست گروهک تروریستی جیش الظلم به درجه رفیع شهادت نائل آمدند؛ مزار این شهید بزرگوار در گلستان شهدای اصفهان است.

شهید رضا رحیمی جوان‌ترین شهید از میان شهدا و به نوعی علی اکبر شهدای این حادثه تروریستی محسوب می‌شود، او که پس از اتمام تحصیلات در دانشگاه در رشته پرستاری به استخدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در می‌آمد، پس طی کردن دوران آموزشی در همدان برای ادامه خدمت به لشکر ۱۴ امام حسین (ع) اصفهان منتقل شد.

اخلاق و روی خوش با پدر و مادر از ویژگی‌های بارز این شهید بوده و عشق به نظام مقدس جمهوری اسلامی و آرمان‌های امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی از دلایل ترغیب رضا برای جذب در سپاه بود.

رضا رحیمی دست نوشته‌ها و پیام‌هایی درباره شهادت خود به پدر و مادرش داده بود؛ والدینی داغ رفتن تنها پسرشان‌، آن سوز و سرمای بهمن را شرمنده کرد؛ ویدئو کوتاه زیر، روایتی از این پیام‌ها و دست نوشته‌هاست.

علی‌اکبر زمانه ما

کد خبر 776257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.