اداره کل مدیریت بحران استان اصفهان آماده‌باش داد 

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان از آماده‌باش این ستاد و دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط برای ارائه خدمات، پیشگیری و کنترل اثرات گردو غبار مطابق با شیوه‌نامه مدیریت اضطرار شرایط گرد و خاک خبر داد.

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به وزش باد طی امروز در مناطق شمال و شرق استان و کویرهای هم‌مرز با استان‌های مجاور، اظهار کرد: طی امروز سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت باعث خیزش کانون‌های گرد و خاک، نفوذ به مناطق مرکزی، شمال شرق و شرق استان با کاهش میدان دید شده که تا روز پنجشنبه ادامه خواهد یافت و شدت آن فردا بیشتر خواهد بود.

وی افزود: کاهش کیفیت هوا، افزایش غلظت آلاینده‌ها، کاهش میدان دید به علت خیزش کانون‌های فرسایش بادی درون و برون استانی در مناطق مرزی بین کاشان و قم، سمنان و انارک، شمال و شرق استان، سبب افزایش غلظت ذرات معلق و کاهش کیفیت هوا در مناطق کاشان، آران و بیدگل، نائین، چوپانان، بادرود، خورو بیابانک، اردستان، مهاباد، زواره، اصفهان، ورزنه، جرقویه، کوهپایه، سجزی، هرند و انارک خواهد شد.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان درباره استقرار الگوی گرم تابستانی با افزایش دمای کمینه‌ها در طول روز نسبت به نرمال در استان، تصریح کرد: مطابق پیش‌بینی‌ها از اوایل هفته آتی مجدد توده هوای گرم تابستانی در سطح استان تقویت و تا پایان هفته آینده استقرار خواهد داشت.

وی گفت: طی روز جاری ۲۴ شهرستان استان دمای بیشینه آن بالای ۴۰ درجه ثبت شد و خورو بیابانک و چوپانان با ۴۶ درجه بیشترین دما را داشتند اصفهان نیز ۴۴ درجه که طی پنج دهه گذشته بی‌سابقه بوده است.

شیشه‌فروش بر ممنوعیت هر اقدام منجر به تشدید گردوخاک و آلاینده‌ها به ویژه فعالیت‌های خاک‌ورزی، خاکبرداری، آتش زدن بقایای کشاورزی و فضای سبز فعالیت‌های معدنی و حمل و نقل خاک و گچ تاکید کرد.

وی با اشاره به کاهش فعالیت صنایع آلاینده شناسایی شده با نظارت محیط زیست و همکاری اداره صمت، اظهار کرد: رعایت توصیه‌های بهداشتی و حفاظت فردی در برابر گرد و خاک به ویژه افراد آسیب‌پذیر و بیماران در شرایط گرد وخاک رعایت اصول ایمنی تردد در محورهای جاده‌ها از جمله شرق استان به لحاظ کاهش شعاع دید و توجه به توصیه‌های پلیس راه ضروری است.

وی افزود: به دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط مطابق با شیوه‌نامه وضعیت اضطرار گردوخاک ابلاغ شده نسبت به انجام مأموریت‌های مرتبط با این شرایط طی اعمال نظارت‌های میدانی در جهت کاهش انتشار منابع آلاینده خودرویی و صنعتی اقدامات لازم اجرایی شود.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: استان اصفهان علاوه بر متأثر بودن از کانون‌های فرسایش بادی شناسایی شده داخلی در شمال و شرق در مناطق هم‌مرز با استان‌های یزد، قم، خراسان جنوبی و سمنان و نیز در اثر خشکی رودخانه زاینده رود و اراضی رها شده و کشت نشده به دلیل کمبود منابع آب‌های سطحی و زیر زمینی متأثر از کانون‌های داخلی و نقطه‌ای ایجاد شده است.

وی خاطرنشان کرد: رعایت اصول ایمنی پیشگیری از حریق در مراتع و پوشش‌های گیاهی واقع در عرصه‌های طبیعی و نیز تاکید مجدد در مصرف بهینه و صرفه جویی در مصارف آب و برق حائز اهمیت است.

کد خبر 776218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احمد IR ۰۶:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۹
    22 3
    ... تو این شهر داریم خفه میشیم ... تو این شهر داریم میسوزیم
    • IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۹
      0 0
      دقیقااااااااااااا
  • IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۹
    1 0
    ۲۰ سال پیش اصفهان را یادمه! روزهای زیبا و هوای پاک و شب های خنک تابستان!با هوای پاک
  • IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۹
    1 0
    اگه مردم اصفهان براتون مهم بود چرا گذاشتین حدود بیست وشش سال پیش زاینده رود را از اصفهان ببرند والان هم کم بود آب هست وآلودگی آب آشامیدنی و هوای به شده گرم و خفه کننده به خدا تا وقتی زاینده رود جاری بود اینقدر آب .هوای اصفهان بد نبود
  • IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۹
    1 0
    سلام کویر مزرعشور یک کیلو متر مربع بود ۲۰ سال پیشتر عدم مدیریت در بیابانزای با عسل گسترش آن به مساحت ۲۵ کیلو متر شد آخه یک نمیدونه با ایجاد سد خاکی بلند با یک بلدوزر و کشت پوششی بر روی آن یا ایجاد کله قندی مصنوعی جلوی این خاک روان را گرفت. حیف یک مدیر کار آمد تو استان نداریم فقط تعطیل کردن دوست دارند که برند عشق و حال و ما روستایی های بدبخت هی خاک بخوریم
  • IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۹
    0 0
    سلام تو روستای مزرعشور که با ایجاد باغ پسته هم به اشتغال کمک میشه هم به محیط زیست. یکی به داد این کشاورز نمی رسه؛
  • IR ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۹
    0 0
    سلام وضعیت خیلی بده الان توی کوی امام آب قطع شده چند روز گردو خاک روش کولر هم نمیشه روشن کرد مثلا تو مهد تمدن داریم زندگی میکنیم هیچ گونه مدیریتی ندارن
  • یک هموطن IR ۰۱:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۰
    0 0
    حیف اصفهان که نابودش کردن
  • IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۰
    0 0
    گرمایش زمین و کاهش آب جهانی است اما تو کشور ما به خاطر بی برنامه گی بیشترین آسیب را به نکردم میزنه کاش دولت جدید یک فکری بکنه