انتظار اصلی از انجمن خیرین تبیین اهمیت میراث‌فرهنگی است

مشاور معاون میراث‌فرهنگی کشور گفت: انتظار اصلی از انجمن خیرین تبیین اهمیت میراث‌فرهنگی است و باتوجه به محدود بودن اعتبارات دولتی، انجمن خیرین می‌تواند با کمک‌های های خیرین نقش مهمی را در حفظ میراث فرهنگی ایفا کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، فریدون فعالی اظهار کرد: در حوزه میراث‌فرهنگی دغدغه اصلی محدود بودن اعتبارات دولتی برای حفاظت و مرمت آثار است که انجمن خیرین میراث‌فرهنگی می‌تواند در این زمینه بسیار مؤثر باشد.

وی افزود: تا امروز احکام اعضای انجمن خیرین میراث‌فرهنگی ۲۰ استان صادر شده است و امروز انجمن خیرین استان اردبیل به عنوان استان بیست و یکم آغاز به کار می‌کند.

مشاور معاون میراث‌فرهنگی کشور بیان کرد: خیرین به عنوان سفیران میراث‌فرهنگی هستند و ما از این عزیزان فقط کمک مالی نمی‌خواهیم، تبیین امور و بیان اهمیت میراث‌فرهنگی در بین اهالی جامعه و سایر خیرین می‌تواند گره گشای حوزه میراث‌فرهنگی باشد.

حسن محمدی ادیب مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل نیز در این جلسه گفت: استان اردبیل پیشتاز امورات خیریه است و ما از ابتدای تشکیل انجمن ملی خیرین میراث‌فرهنگی، در استان نیز این انجمن را تشکیل داده و تا کنون قبل از صدور احکام دو جلسه نیز برگزار کرده‌ایم.

حسن محمدی ادیب ادامه داد: کمک مالی و حمایت معنوی خیرین و علاقمندان به حوزه میراث‌فرهنگی در جهت حفاظت از آثار تاریخی و فرهنگی استان، جلب حمایت عمومی و به ویژه معرفی این آثار در سطح ملی و بین‌المللی از جمله اهدافی است که ما در انجمن خیرین میراث‌فرهنگی استان اردبیل پیگیری می‌کنیم.

در انتهای این جلسه با اعطای حکم علی دارابی قائم مقام وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و مدیرعامل انجمن خیرین میراث‌فرهنگی کشور، حسن محمدی ادیب مدیرکل میراث‌فرهنگی استان اردبیل به عنوان رئیس انجمن خیرین میراث‌فرهنگی اردبیل به مدت دو سال منصوب شد.

کد خبر 776176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.